  • 1. Data: 2006-07-28 13:10:56
    Temat: Odwolanie urlopu przez pracodawce a wycieczka
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

    Witam
    Sytuacja nastepujaca - mam planowany urlop od 31.07 (dwa i pol tygodnia).
    Urlop zaplanowany byl juz w marcu (tzw. plany urlopowe). Mam wykupiona
    wycieczke. Dzisiaj dowiaduje sie ze nie dostane urlopu bo cos tam... -
    zgodnie z Kodeksem Pracy pracodawca ma do tego prawo. Wszystko byloby ok
    gdyby nie fakt, ze mam wraz zona wykupiona wycieczke na dwa tygodnie od
    poniedzialku. Biuro podrozy zwroci mi tylko 30% kwoty - zgodnie z umowa
    rezygnacji w ostatnich dniach ;-( . I pytanko: czy moge w jakis sposob
    domagac sie od pracodawcy zadoscuczynienia za stracone 70% oplaty za
    wycieczke? Kwota jest dosc spora.

    Dzieki za sugestie

    --
    pozdrawiam Mazi

  • 2. Data: 2006-07-28 14:21:27
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 28 Jul 2006 15:10:56 +0200, Mazi napisał(a):

    > I pytanko: czy moge w jakis sposob
    > domagac sie od pracodawcy zadoscuczynienia za stracone 70% oplaty za
    > wycieczke? Kwota jest dosc spora.

    Kodeks Pracy

    Art. 167. § 1. Pracodawca może odwołać pracownika z urlopu tylko wówczas,
    gdy jego obecności w zakładzie wymagają okoliczności nieprzewidziane w
    chwili rozpoczynania urlopu.

    § 2. Pracodawca jest obowiązany pokryć koszty poniesione przez pracownika w
    bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-07-28 14:39:10
    Od: Lukasz Rzanek <l...@r...com.pl>

    Mazi napisał(a):
    Tu masz bardzo ładnie wyjaśnione:
    http://www.pracuj.pl/kariera-prawo-pracy-w-praktyce_
    3289.htm

    --
    Lukasz Rzanek, Radical Group

  • 4. Data: 2006-07-28 16:13:27
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    scream napisał(a):
    > Art. 167. § 1. Pracodawca może odwołać pracownika z urlopu tylko wówczas,
    > gdy jego obecności w zakładzie wymagają okoliczności nieprzewidziane w
    > chwili rozpoczynania urlopu.

    Tyle że w tej sytuacji nie chodzi o "odwołanie z [trwającego] urlopu", a
    o "odwołanie [przyszłego] urlopu". Szczególnie że intencję ustawodawcy
    wydają się podkreślać ostatnie słowa o "chwili rozpoczynania urlopu". A
    przecież urlop nie został rozpoczęty. Także mam wątpliwości, czy tutaj
    można zastosować powyższy przepis. Jakieś orzeczenia? IANAL

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-07-28 17:11:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eadd9b$l86$1@nemesis.news.tpi.pl Tomek <t...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > przecież urlop nie został rozpoczęty. Także mam wątpliwości, czy tutaj
    > można zastosować powyższy przepis. Jakieś orzeczenia? IANAL
    Słuszna uwaga.
    zastosowanie ma tu art. 164 §2 KP.
    Do lektury: http://www.prawopracy.fr.pl/15.php
    Moim skromnym zdaniem w takim przypadku art. 167 §2 powinien być stosowany
    odpowiednio.

    Jotte