    From: "kredytobiorca" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odwołanie darowizny po śmierci darczyńcy
    Date: 25 Feb 2004 21:39:26 +0100

    Proszę o pomoc - jeśli ktoś się orientuje, bo nie wiem czy jest sens próbować
    odwoływać darowizną (to pewnie trudne).
    Siostra dostała mieszkanie od ojca. Siostra ma stały pobyt za granicą. Ojciec
    był samodzielny, jednak od pewnego czasu leczył się na nadciśnienie i serce.
    Ostatnio miał udar mózgu z wylewem i zmarł. Nim go wzięto do szpitala, leżał co
    najmniej 2 doby sam w mieszkaniu, bo mieszkał sam (siostra za granicą), a ja nie
    utrzymywalem kontaktów z ojcem (rzadkie one były) z uwagi na sytuację osobistą
    oraz fakt, że nie poczuwałem się do obowiązku opieki nad ojcem, bo zostałem -
    wieloznacznie - odrzucony.
    Wszędzie spotykam opinie, że gdyby pomoc ojcu została udzielona szybko, to
    byłaby ogromna szansa nie tylko przeżycia ale i późniejszej rehabilitacji.
    Pomocy nie było, bo siostra jak wszystko dostała, to wyniosła się za granicę a
    do PL przyjeżdżała 1-2 razy do roku - żeby doglądnąć majątku.

    W związku z tym - czy na tej podstawie jest możliwość podważenia tej darowizny
    mieszkania? I czy to realne, bo świadomy jestem, że na skutek wpływów - nazwijmy
    je - finansowych, reszta rodziny nie będzie po mojej stronie: mogę jedynie
    przedstawić obiektywne fakty: pogotowie, lekarze itd.

    Proszę o pomoc bardzo!