    From: "tompac" <t...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Odszkodowanie za utrate wartości pojazdu po naprawie ......?
    Date: Fri, 24 Jan 2003 16:18:08 +0100

    Witam i pytam!
    W niegroźnej kolizji drogowej (jestem poszkodowanym) porysowano mi lakier na
    zderzaku nowego samochodu ( 2 miesiące) tak że parę rys przebiło się do
    plastiku. Ubezpieczalnia chce wypłacić mi tylko odszkodowanie za malowanie
    zderzaka, ale tym samym w nowym samochodzie powstaje element jakby wtórny,
    który przy np. sprzedaży (gdyby był zauważony) może obniżyć jego wartość
    (dwa lakiery tzn. że samochód był "bity", przecież nikt mi nie uwierzy że
    było to tylko "parę" rys).
    Czy istnieje przepis na który mógłbym się powołać w odwołaniu w celu wypłaty
    odszkodowania za spadek wartości pojazdu albo wymiany zderzaka na nowy?
    pozdr