  • 1. Data: 2002-12-23 00:24:29
    Temat: Odszkodowanie za niewykonanie usług telekomunikacyjnych
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl>

    W zwiazku z licznymi problemami, jakich przysparza mi operator mojego lacza
    internetowego, postanowilem odpowiedziec mu w podobny sposob.
    Obecnie moje lacze kilka razy w miesiacu jest wylaczane z powodow "awarii",
    "konserwacji" czy "chwilowej przerwy w swiadczeniu uslugi". Zazwyczaj sa to
    przerwy kilku-kilkunastogodzinne. Uslugodawca zastrzegl sobie jednak, ze
    reklamacje uwzgledniane beda w kosztach abonamentu jedynie w przypadku, gdy
    awaria jednorazowo przekroczy 12 godzin. Postanowilem byc dla niego tak samo
    przyjazny, jak on dla mnie.
    W lipcu mialem najbardziej, jak dotad, nieprzyjemna przygode w tym temacie.
    Postanowilem zmienic rodzaj lacza. Zlozylem wniosek, umowilem sie na wizyte
    19 lipca w godzinach 14.00-16.00. Monterzy faktycznie przyjechali, jednak
    byli o 13.50, a ja do domu wrocilem dopiero o 14.10. Nie udalo sie spotkac,
    robota monterow (polegajaca na zmianie modemu, zajecie na 5 minut) nie
    doszla do skutku. Jednak zmieniono opcje mojego lacza, co przy starym
    modemie spowodowalo u mnie brak dostepu do internetu. Kiedy dodzwonilem sie
    do operatora, uslyszalem, ze niestety poki co nie mozna przywrocic stanu
    poprzedniego, a monterzy ze wzgledu na duze obciazenie pojawia sie dopiero
    za dwa tygodnie, co jest standardowym okresem powtorzenia wizyty. Po dwoch
    tygodniach nikt sie nie pojawil. W koncu rozpoczely sie moje wali z
    usugodawca. Efekt byl taki, ze dopiero po dojsciu do jednego z dyrektorow
    udalo sie zmobilizowac dzial monterow, aby ktos pojawil sie u mnie w domu,
    wymienil mi modem i przywrocil mozliwosc korzystania z internetu. Byl to 24
    dzien sierpnia, co oznacza, ze przez 5 tygodni pozbawiony bylem mozliwosci
    korzystania z internetu w domu, co narazilo mnie na spore niedogodnosci i
    koszty (wykorzystuje lacze do pracy zawodowej).
    Czy w zwiazku z art. 73 ust. 1 ustawy "Prawo telekomunikacyjne" z dn.
    21.07.2000 roku moge zadac od uslugodawcy 36/30 sredniej miesiecznej oplaty
    abonamentowej odszkodowania za ten okres?
    Dodam, ze do tej pory trwa rozpatrywanie mojej reklamacji zwiazanej ze
    zwrotem oplaty jaka pobrano ode mnie, jak na normalnych zasadach korzystania
    z lacza, za wyzej wymieniony okres, kiedy lacze bylo nieczynne.

    Podrawiam
    spider