  • 1. Data: 2005-11-27 21:36:39
    Temat: Odszkodowanie za działkę przejątą pod drogę
    Od: "IKS" <U...@d...com.pl>

    Witam,
    Dostałem ponad rok temu od wojewody pismo że mogę się ubiegać o
    odszkodowanie za część działki zajętej pod drogę (na podstawie jakichś
    aktów prawnych Skarb Państwa przejął 1 stycznia 1999 część działek
    przyległych do dróg publicznych). Napisałem odpowiednie pismo, dostałe
    odpowiedz że sprawa jest póki co zawieszona i .. należy czekać.

    Coś mnie podkusiło i byłem w tym tygodniu w Urzedzie Miejskim i ...
    okazało się że odszkodowanie mi się jednak nie należy, gdyż
    właścicielem tej działki na 1 stycznia 1999 był kto inny. Ja działkę
    kupiłem od poprzedniego właściciela w 2000 roku (razem z tym pasem
    drogi). W akcie notarialnym mam całą działkę a nie bez jakiegoś pasa
    drogi (u mnie to około 160 m). Przez wszystki lata płaciłem podatek za
    całą działkę, nawet w pewnym momencie podzieliłem na własny koszt
    działkę i wydzieliłem także jako osobną działkę ten 160m2 pas drogi.
    Dla kogo nalezy się odszkodowanie bo cosik zgłupiałem ? Gdzie znajdę
    akty wykonawcze i przepisy które to regulują ?

    Irek
    Gadu-Gadu: 24944 , CASIO & SEIKO --> http://tinyurl.com/a5c2n

  • 2. Data: 2005-11-28 13:19:28
    Temat: Re: Odszkodowanie za działkę przejątą pod drog
    Od: "Sewer" <s...@e...pl>

    Użytkownik "IKS" <U...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyległych do dróg publicznych). Napisałem odpowiednie pismo, dostałe
    > odpowiedz że sprawa jest póki co zawieszona i .. należy czekać.

    Urząd Miasta po otrzymaniu decyzji wojewody winien podjąc postępowanie i
    wydać decyzję w sparwie z Pana wniosku.

    > Coś mnie podkusiło i byłem w tym tygodniu w Urzedzie Miejskim i ...
    > okazało się że odszkodowanie mi się jednak nie należy,

    fakt nie należy się

    > gdyż właścicielem tej działki na 1 stycznia 1999 był kto inny.

    decyduje stan prawny nieruchomości na dzien 31 grudnia 1998 r. a nie 1
    stycznia 1999 r i w tej dacie nie był Pan właścicielem

> [...]
    > drogi). W akcie notarialnym mam całą działkę a nie bez jakiegoś pasa
    > drogi (u mnie to około 160 m). Przez wszystki lata płaciłem podatek za

    należy sie Panu zwrot zapłaconego podatku za przejeta nieruchomość

    nawet w pewnym momencie podzieliłem na własny koszt
    > działkę i wydzieliłem także jako osobną działkę ten 160m2 pas drogi.
    > Dla kogo nalezy się odszkodowanie bo cosik zgłupiałem ?

    odszkodwoanie bedzie ustalone na wniosek byłego właściciela - właściciela
    nieruchomoiści na dzień 31 grudnia 1998 r

    Gdzie znajdę
    > akty wykonawcze i przepisy które to regulują ?

    art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające
    ustawy reformujące administrację publiczną /Dz.U. Nr 133 poz. 872 z późn.
    zm./

    --
    z pozdrowieniami Seweryn