  • 1. Data: 2009-07-24 18:15:47
    Temat: Odszkodowanie za brak w dostawach prądu
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Mój dostawca prądu PGE Dystrybucja Warszawa-Teren Sp. z o.o.. Rejon
    Energetyczny Pruszków odciął swoich klientów od prądu na 21 godziny (jakaś
    awaria) Po takim czasie musiałem wyrzucić niestety część żywności z lodówki
    Czy mogę domagać się odszkodowania za poniesione straty? Jeśli tak to jak to
    najlepiej załatwić

    Z góry dziękuję

    Marcin

  • 2. Data: 2009-07-24 18:43:35
    Temat: Re: Odszkodowanie za brak w dostawach prądu
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Zajrzyj do umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej lub
    innej jaką posiadasz regulującej te sprawy. Tam masz czarno na białym.

    --
    Jurek W
    j...@k...chip.pl

  • 3. Data: 2009-07-24 18:50:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    Marcin pisze:
> [...]
    > Czy mogę domagać się odszkodowania za poniesione straty? Jeśli tak to jak to

    Drugą, niezależną linie zasilającą?

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-07-24 18:58:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Drugą, niezależną linie zasilającą?

    W przypadku takich klesk zywiolowych jak obecnie to lepiej zaopatrzyc sie w
    jakis generator.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-07-24 18:59:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > Energetyczny Pruszków odciął swoich klientów od prądu na 21 godziny (jakaś
    > awaria) Po takim czasie musiałem wyrzucić niestety część żywności z

    Jakas awaria, no patrz.
    Moze jeszcze to oni wywolali te burze i wichury? (choc po czesci na pewno
    konwencjonalna energetyka odpowiada za zmiany klimatu).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-07-24 20:03:29
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 24 Jul 2009 20:59:53 +0200, SDD napisał(a):

    > Jakas awaria, no patrz.
    > Moze jeszcze to oni wywolali te burze i wichury? (choc po czesci na pewno
    > konwencjonalna energetyka odpowiada za zmiany klimatu).

    Ale patrz, jakby mu taki brak dostawy prądu dajmy nie pozwolił zrobić na
    czas elektronicznego przelewu z opłatą za prąd, to mu go odetną i dowalą
    odsetki ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2009-07-24 22:58:41
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2009 20:50:13 +0200, spp napisał(a):

    > Drugą, niezależną linie zasilającą?

    Elektrownią atomową w piwnicy?

  • 8. Data: 2009-07-27 07:20:16
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 24 Jul 2009 20:15:47 +0200, Marcin napisał(a):

    > Witam
    >
    > Mój dostawca prądu PGE Dystrybucja Warszawa-Teren Sp. z o.o.. Rejon
    > Energetyczny Pruszków odciął swoich klientów od prądu na 21 godziny (jakaś
    > awaria)

    Parametry jakościowe energii elektrycznej i standardy jakościowe obsługi
    odbiorców oraz sposób załatwiania reklamacji określone zostały w rozdziale
    10 Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 4 maja 2007 r. w
    sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego
    Z zapisów w/w rozdziału wynika, że dla podmiotów zaliczonych do grup
    przyłączeniowych IV i V, dopuszczalny czas trwania:
    1) jednorazowej przerwy w dostarczaniu energii elektrycznej nie może
    przekroczyć w przypadku:
    a) przerwy planowanej 16 godzin
    b) przerwy nieplanowanej 24 godzin
    2) przerw w ciągu roku, stanowiących sumę czasów trwania przerw
    jednorazowych długich i bardzo długich, w przypadku:
    a) przerw planowanych 35 godzin
    b) przerw nieplanowanych 48 godzin
    Tym samym Odbiorcy nie przysługuje bonifikata od przedsiębiorstwa
    energetycznego za jednorazową przerwę w dostawie energii elektrycznej z
    przyczyn uszkodzenia sieci elektroenergetycznej (przerwa
    nieplanowana),która trwała do 24 godzin. Jednocześnie należy pamiętać, że
    nie każde wstrzymanie dostaw energii następuje z winy przedsiębiorstwa
    energetycznego.