    From: "polokino" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odrzucenie spadku w imieniu małoletniego.
    Date: Mon, 1 Jul 2013 15:24:11 +0200

    Czołem.

    Nakreślenie problemu:
    Sprawa o dział spadku lub ustalenie spadkobierców w sądzie bardzo odległym.
    Numer sprawy znam.
    Temat spadku z dalszej rodziny (odrzucenie spadku) przeszedł na bliższą i
    dotknął mnie i moje dziecko. O ile ja sobie z tematem w miarę bezboleśnie
    poradzę, to zostaje zgoda sądu na przekroczenie zwykłego zarządu. Majątku
    nie znam, długów obciążających spadek również, ale informacje bardzo skąpo
    udzielane przez dalszą rodzinę wskazują na przewagę długów. Plotka nie
    będzie uzasadnieniem dla sądu na zgodę na przekroczenie zwykłego zarządu,
    pytam się więc szanowne usenetostwo jakie mam narzedzia dostępne do
    pozytywnego rozpatrzenia sprawy przez sąd rodzinny.
    Czyli - czy i w jaki sposób mogę się dowiedzieć (korespondencyjnie) od sądu
    (bardzo) odległego jakie są skład masy spadkowej oraz jakie są ujawnione
    długi siedzące na spadku.
    Pytanie rezerwowe - czy w obecnym stanie prawnym dziecko (rodzice,
    opiekunowie) dziedziczące domyslnie z dobrodziejstwem inwentarza jest
    zobowiązane ponosić jakiekolwiek koszty związane z wyceną majątku, czy jest
    to zaspokajane z masy spadkowej?

    zdrówko
    Kamil