  • 1. Data: 2005-06-28 11:16:53
    Temat: Odpowiedzialność za bezpodstawne zatrzymanie
    Od: "jaQbek" <j...@p...onet.pl>

    Kilka dni temu mój kolega został zatrzymany siłą przez pracownika Służby
    Ochrony Kolei za to, że miał na sobie kamizelką odblaskową (!). SOKista siłą
    zaciągnął go na posterunek po czym zabrał kamizelkę, na co kolega ma
    świadków. Nie podał jednakże podstawy prawnej zatrzymania.
    Czy jest w KK jakiś paragraf któruy można by tu zastosować, mówiący o
    odpowiedzialności za zatrzymanie kogoś bez podania przepisu, na podstawie
    którego się zatrzymuje ?

  • 2. Data: 2005-06-28 12:13:10
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jest w KK jakiś paragraf któruy można by tu zastosować, mówiący o
    > odpowiedzialności za zatrzymanie kogoś bez podania przepisu, na podstawie

    a ta kamizelka to z jakims napisaem byla ? (policja itp klimaty )

    P.

    --
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 3. Data: 2005-06-28 16:49:42
    Od: "jaQbek" <j...@p...onet.pl>

    > a ta kamizelka to z jakims napisaem byla ? (policja itp klimaty )
    Była to kamizelka z zakładu taboru w Gdyni, czy jakiegoś podobnego zakładu
    PKP. SOKista mial pretensję, że kolega podszywa się pod pracownika PKP.
    Problem jednak w tym, że nie byl w stanie podać przepisu prawnego,. za
    złamanie którego kolega został przez niego zatrzymany i doprowadzony na
    komendę, gdzie tą kamizelkę siłą mu zabrano