  • 1. Data: 2003-12-04 21:06:42
    Temat: Odpowiedzialnosc pracownika
    Od: "Adam Zawadzki" <a...@w...pl>

    Mam takie pytanie, a wlasciwie dylemat. Otoz, moj pracownik twierdzi, ze
    wczoraj wieczorem, wracajac z pracy zostal napadniety i skardziono mu
    dzienny utarg. Sprawa trafila do policji, jednak zeznania pracownika sa tak
    chaotyczne, ze podejrzewam go iz cala sytuacja nie miala miejsca, a jak
    miala to zostalo to zaaranzowane. Z zwiazku z tym, chcialbym Was drodzy
    grupowicze zapytac, czy w takiej sytuacji pracownik ponosi odpowiedzialnosc
    materialna. Przegladalem kodeks pracy i caly dzial piaty dot. wlasnie
    odpowiedzialnosci materialnej, ale nie znalazlem jasnych dla mnie
    informacji. Nie jestem prawnikiem, ani z prawem nie mam nic wspolnego wiec
    moze pewne kwestie sa zaszyte gdzies w artykulach. Bardzo prosze o opinie na
    ten temat.
    Z checia bym tez poczytal, jakis refereat na ten temat zeby miec
    jakiekolwiek w tym rozeznanie.

    pozdrawiam
    Adam Zawadzki.

  • 2. Data: 2003-12-05 21:12:44
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc pracownika
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Musiał byś dowieść winę pracownika, by odpowiadał za szkody. A i to, jeśli
    tylko nie będzie tu winy umyślnej (no po prostu nie skradł tego sam albo
    wspólnie z innymi osobami), to co najwyżej do 3 krotnych poborów.