    From: "Katarzyna Sokół" <kasik.s_usuń_to@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odpowiedzialnosc (pies)
    Date: Tue, 12 Oct 2004 11:55:54 +0200

    Witam Grupowiczow,
    Na poczatku bardzo przepraszam za brak polskich liter - to nie ja tylko
    klawiatura:(

    No i mam pytanie do Was:
    Mieszkam w bloku mam psiaka za ktorego jestem odpowiedzialna w 100%.
    Poniewaz dzialam w kilku fundacjach pomagajacych bezdomnym zwierzeta co
    pewien czas mam do czynienia z jakims zagubionym psiakiem. Na szczescie
    wiekszosc znajduje domek etc.
    Jednak ok. dwoch miesiecy temu znalazlam na polach kolo bloku psa. Jest on
    duzy czarny (cos a'la max labrador) i moze budzic respekt. W rzeczywistosci
    jest lagodny i obojetny w stosunku do ludzi i innych zwierzat. Pies zostal
    przeze mnie zaszczepiony, odrobaczony etc... Poniewaz mam male mieszkanko
    oddalam go do znajomej "na przechowanie". Pies uciekl do mnie. Pozniej
    oddalam go do schroniska ... pies znowu uciekl. Sytuacja teraz przedstawia
    sie bardzo smiesznie: pies przychodzi pod dzwi (moj od razu reaguje) wpada
    do domu, zjada jedzonko, pije wode i .... idzie spac. Pozniej sobie wychodzi
    i nie ma go np. przez kilka dni. No i teraz pytanko: dalabym mu
    "wizytownik" z informacja ze byl szczepiony i kontakt do mnie (tak w razie
    czego) jednak.... powiedzcie mi czy ja jestem prawna jego opiekunka, czy
    odpowiadam za jego czyny podczas jego kilkudniowych wypadow?
    Powiem szczerze ze nie czuje sie jego wlascicielka, pomagam mu - jak kazdemu
    innemu zwierzeciu. Probowalam znalezc mu jakies miejsce jednak z kazdego
    ucieka do mnie. A ode mnie gdzies robi wypady na kilka dni. Co jednak bedzie
    jak kogos pogryzie??

    Z gory dziekuje za odpowiedz i przepraszam za dlugiego posta, jednak
    chcialam naswietlic szczegolowo sytuacje:)

    --
    Kasik
    GG:243137