    From: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odpowiedzialność agencji nieruchomości
    Date: Fri, 19 Mar 2004 15:05:02 +0100

    Kupilam działkę budowlaną. W agencji pośredniczyła agencja nieruchomości.
    Oczywiście jednym z pierwszych moich pytań było to, o uzbrojenie terenu.
    Pośrednik oświadczył, że działka ma prąd w odległości 100 m i wodę właściwie
    w obrębie działki. Wydawało mi się, że skoro robię to przez pośrednika to
    jest on zobowiązany do sprawdzenia pewnych, choćby tych podstawowych spraw.
    Już po zakupie okazało się, że działka jest właściwie zbyt mała, w tej
    okolicy powinna mieć ona co najmniej 1500 m aby postawić na niej dom - to
    dało się jakoś obejść. Teraz, już po uzyskaniu pozwolenia na budowę,
    dowiaduję się, że miejscowe plany elektryfikacji przewidują podłączenie
    prądu na działkę w latach 2005-2007. Mogę więc jedynie udać się do sąsiada i
    poprosić go uprzejmie, aby założył mi podlicznik. Może się zgodzi, a może
    nie. Projekt kupiony, pozwolenie na budowę w garści, część materiałów też
    już kupiona, kredyt zaciągnięty, mieszkanie z odroczonym terminem
    wyprowadzki sprzedane. Będę mieszkać przy lampach naftowych, albo szukać
    rozwiązań, które prawdopodobnie będą mnie sporo kosztowały.
    Moje pytanie brzmi w związku z tym tak: Czy pośrednik nieruchomości miał
    obowiązek poznania tych wszystkich danych, które i ja teraz znam czy nie?
    Czy na moje pytanie o uzbrojenie działki miał prawo odpowiedzieć mi
    twierdząco, informując, że wszystkie media są w zasięgu działki? Jak daleko
    sięga jego odpowiedzialność za udzielaną informację i jakie przepisy to
    regulują? Gdzie mogę o tym poczytać?

    Pozdrawiam

    M.