eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność administratora za wyciek danych i za dane osobowe › Odpowiedzialność administratora za wyciek danych i za dane osobowe
    From: M&C <c...@T...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odpowiedzialność administratora za wyciek danych i za dane osobowe
    Date: Thu, 24 Feb 2011 13:16:41 +0100

    Witam!

    Mam kłopot dotyczący spraw prowadzenia forum internetowego. Jestem
    laikiem od strony prawnej :) Bardzo proszę o pomoc i , jeśli to możliwe,
    o odesłanie do konkretnych paragrafów. Z góry dziękuje i pozdrawiam
    uczonych w prawie.

    Jak z z punktu widzenia prawa wygląda odpowiedzialność prawna
    administratora np. forum internetowego za wyciek danych użytkowników?
    Chodzi mi tez o wyciek w przypadku włamania - czy administrator ponosi
    odpowiedzialność za zaniedbanie zabezpieczeń?
    Czy administrator może sobie zastrzec, że nie ponosi odpowiedzialności
    za włamanie?

    Druga sprawa, chyba podobna do tego o czym mówiono kiedyś odnośnie
    danych osobowych: jeśli dobrze pamiętam osoba administrująca danymi
    osobowymi na forach, portalach itp powinna:
    - jasno określić w regulaminie sprawy dot. administrowania danymi
    - umożliwiać ( edycję?) wgląd każdego użytkownika w jego profil ,
    również przy nieczynnym, zawieszonym, zablokowanym profilu?
    - umożliwiać przy usuwaniu profilu skasowanie go przez użytkownika

    Wiem, to dużo pytań, ale ufam, ze osoby znające się na prawie bez
    problemu odeślą mnie do podstaw prawnych bym mógł się douczyć :)

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

    M&C