  • 1. Data: 2002-12-14 17:12:26
    Temat: porada Czeslawa
    Od: "Czesława Piech" <e...@w...pl>

    pomozcie mi ,wzielam dla bratana raty auto niestety on nie
    oplacal,wynikiem jjest tego,ze musze cala kwote w wysokosci 50.000 lacznie
    z odsetkami im zwrocic,nadmieniam,ze jestem samotna matka wychowujaca 2
    dzieci i zostalam bez pracy,mam tez mieszkanie wlasnosciowe i nie ukrywam ze
    jest to dla mnie powazny problem,poniewaz boje sie ,ze moga mi zabrac
    mieszkanie,co mam uczynic w takiej sytuacji?Prosze o pomoc!!

  • 2. Data: 2002-12-14 17:32:10
    Temat: Odp: porada Czeslawa
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Czesława Piech <e...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atfopk$dc8$...@n...tpi.pl...
    > pomozcie mi ,wzielam dla bratana raty auto niestety on nie
    > oplacal

    nie opłacał a jaki jest jego stosunek do tej sprawy ?

    nadmieniam,ze jestem samotna matka wychowujaca 2
    > dzieci i zostalam bez pracy,

    to dla wierzyciela nie jest podst.by nie sciągnąć należnego długu...

    mam tez mieszkanie wlasnosciowe i nie ukrywam ze
    > jest to dla mnie powazny problem,poniewaz boje sie ,ze moga mi zabrac
    > mieszkanie,co mam uczynic w takiej sytuacji?

    zbytnio nie ma możliwości...możesz jedynie gdy dostaniesz wezwanie o spłate
    w odp. prosic by uwzgledniono twoja sytuacje i ewentualnie wydłuzono okres
    spłaty i rozłożenie na raty ...jezeli trafi to do sądu to prawdopodobnie sąd
    uwzgledni sytuacje , może to rozłożyć na raty i w czasie ...komornik nie
    wszcznie egzekucji bez sprawy sądowej ...musisz to spłacić ...
    a przeciwko osobie ,która jest odpowiedzialna za ta sytuacje wystapic do
    sądu o zwrot kwoty...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-12-14 20:33:44
    Temat: Re: porada Czeslawa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Skoro kredyt wzięłaś dla brata, to pewnie samochód jest zarejestrowany na
    Ciebie. Skoro brat nie chce spłacać, to oddaj samochód bankowi. Najpewniej w
    umowie kredytowej jest klauzula o przewłaszczeniu na bank tego samochodu.
    Czy to nie będzie najprostsze?

    Wiem, że może nie najlepsze dla brata, bo samochód ma pewnie większą
    wartość, niż dług, ale z Twojego punktu widzenia innego wyjścia nie widzę. I
    doradzam pośpiech, bo odsetki od takiej kwoty szybko rosną i może się
    okazać, że przerosną wartość samochodu. Wówczas będziesz jeszcze musiała
    spłacić je bankowi.

  • 4. Data: 2002-12-14 22:11:12
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Czesława Piech" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest to dla mnie powazny problem,poniewaz boje sie ,ze moga mi zabrac
    > mieszkanie,co mam uczynic w takiej sytuacji?Prosze o pomoc!!

    Co znaczy "dla brata"? Czy to interesuje kredytodawcę?
    Ty zaciągnęłaś kredyt i Ty masz go spłacić albo oddać
    brykę, która pewnie jest zabezpieczeniem kredytu i jest
    zarejestrowana na bank.
    Pospiesz się, bo ktoś się dopatrzy wprowadzenia
    w błąd kredytodawcy, a to art. 286 § kk.

  • 5. Data: 2002-12-16 01:21:14
    Od: "Pablo" <a...@f...pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zarejestrowana na bank.
    > Pospiesz się, bo ktoś się dopatrzy wprowadzenia
    > w błąd kredytodawcy, a to art. 286 § kk.

    Każdy może ze swoją rzeczą zrobić co zechce, nawet oddać bratu;)))
    Paweł
    www.prawo.fri.pl

  • 6. Data: 2002-12-16 22:28:59
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Pablo" <a...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Każdy może ze swoją rzeczą zrobić co zechce, nawet oddać bratu;)))

    Ze swoją - tak, ale nie z rzeczą banku.