  • 1. Data: 2003-02-27 21:37:23
    Temat: pojde na dno finansowe:(
    Od: "alla" <a...@t...pl>

    Witam!
    W styczniu moj byly Pan i Ojciec mojego syna, podal syna( juz pelnoletniego)
    do sadu o wygasniecie obowiazku alimentacyjnego.
    Syn widzial ojca z bliska, no paru metrow, pierwszy raz , zestresowal sie i
    dal sie wpuscic ojcu w maliny.
    Z 30 procentowej kwoty od zarobkow netto ojca dotychczas okolo 400 zlotych,
    przyznano mu 150 zlotych, mniej wiecej 10 procent zarobkow ojca. Co gorsza
    od 6 listopada 2002, bo wtedy ojciec zlozyl pozew, zas rozprawa odbyla sie
    14 stycznia. Syn z rozprawy wrocil zadowolony, twierdzac, ze zostalo tak jak
    bylo 30 procent z minimalna kwota 150 zl, a ja glupia nie wiedzialam, ze
    jako matka moge miec wglad do wyroku sadowego i w zwiazku z tym
    przegapilismy termin apelacji.
    Nie wiedzialm rowniez, ze moge byc pelnomocnikiem syna.

    Syn uczy sie w liceum eksternistycznym, w piatki i soboty, nie pracuje, bo
    mieszkamy w rejonie wysokiego bezrobocia.
    Miesieczne czesne w szkole wynosi 150 zl, poza tym oplacamy kazdy egzamin,
    zdany czy nie , zaplacic trzeba przed egzaminem, srednio od 50 do 70
    zlotych.Do tej pory wszystkie wymagane zaliczyl, czekaja go jeszcze w
    kwietniu 3, no i padne oplacic szkole + 3 egzaminy, a tu tylko etacik w
    szkolce.
    Do tej pory bylo cicho i milo, ale 2 tygodnie temu wezwal mnie moj komornik
    ( ktory sciagal naleznosci od mojego bylego pana), no i przedstawil mi
    projekt bylego , bym nadplacone alimenty od 6 listopada 2002 , to jest okolo
    1000 zlotych, splacala, jako potracane ze 150 zlotych alimentow. Wzburzylam
    sie, bo nie dosc, ze 150 zl, to jeszcze nam chce zabrac 50.
    Nie wyrazilam zgody, jednoczesnie proponujac abym wymagane 1000zl splacila
    30 procentowa kwota z przyslugujacej mi, rekompensaty okresowego
    niepodwyzszania plac w sferze budzetowej ...okolo 3000 zl ktora to pan
    odbiera w tym samym czasie co ja, w listopadzie 2003, gdyz oboje jestesmy z
    tego samego rocznika.
    Jak sadze pan sie nie zgodzil bo:
    a) Komornik uznal wyrok sadu i okreslil alimenty po 150 zl miesiecznie od 14
    stycznia 2003
    b) Dostalam wezwanie do sadu, pewnie o sciagniecie ze mnie dla pana
    nadplaconych alimentow od 6 listopada 2002

    Jesli b) to prawda to zabule 1000 zlotych i pewnie odsetki ( zegnajcie moje
    wymarzone studia) ale w tym samym dniu zloze pozew jako pelnomocnik mojego
    syna o podwyzszenie alimentow.

    Czy jeszcze mysle logicznie, czy juz zwariowalam.
    Czy spotkaliscie sie w zyciu z taka sytuacja?
    Czy moge znalezc inne wyjscie, niz to ktore wymyslilam?
    I w jaki prawny sposob dobrac sie do 30 procent rekompensaty bylego pana,
    teoretycznie nalezy mi sie, gdyz obnizone pobory pana od 1 lipca 1991 do 28
    czerwca 1992 rzutowaly na wysokosc alimentow.

    Pomozcie moi drodzy, bo ja to na prawie ani...ani...
    Dziekuje bardzo:)

  • 2. Data: 2003-02-27 21:58:42
    Temat: Odp: pojde na dno finansowe:(
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik alla <a...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b3m0g6$a2g$...@a...news.tpi.pl...
    nie wiedzialam, ze
    > jako matka moge miec wglad do wyroku sadowego i w zwiazku z tym
    > przegapilismy termin apelacji.
    > Nie wiedzialm rowniez, ze moge byc pelnomocnikiem syna.

    fakt syn mógł odręcznie udzielić pełnomocnictwa w sprawie ...

    > Jak sadze pan sie nie zgodzil bo:
    > a) Komornik uznal wyrok sadu i okreslil alimenty po 150 zl miesiecznie od
    14
    > stycznia 2003

    komornik ma obowiązek egzekwowac zgodnie z orzeczeniem ...

    > b) Dostalam wezwanie do sadu, pewnie o sciagniecie ze mnie dla pana
    > nadplaconych alimentow od 6 listopada 2002

    hm byc może ... o zwrot nadpłaconej kwoty...

    > Jesli b) to prawda to zabule 1000 zlotych i pewnie odsetki ( zegnajcie
    moje
    > wymarzone studia)

    alimenty są raczej na syna czy się myle ?

    ale w tym samym dniu zloze pozew jako pelnomocnik mojego
    > syna o podwyzszenie alimentow.

    syn składa udzielajac ci pelnomocnictwa ...

    > Czy jeszcze mysle logicznie, czy juz zwariowalam.
    > Czy spotkaliscie sie w zyciu z taka sytuacja?

    oczywiście ...

    > Czy moge znalezc inne wyjscie, niz to ktore wymyslilam?
    nie ... tylko podwyższenie alimentów z powołaniem sie na ostatnia sprawę
    alimentacyjną ...jak będzie prowadził ten sam sędzia a prawdopodobnie tak to
    pod znakiem ? czy osiągniesz zamierzony cel...

> [...]
    28
    > czerwca 1992 rzutowaly na wysokosc alimentow.

    wnioskowac o to w pozwie o podwyższenie alimentów uzasadniając powyższym

    Sandra

  • 3. Data: 2003-02-27 22:13:09
    Temat: Re: pojde na dno finansowe:(
    Od: "alla" <a...@t...pl>

    > alimenty są raczej na syna czy się myle ?
    Sa na syna, ale chodzi o to, ze zylismy "smacznie" z tych alimentow, nie
    przypuszczajac, ze przyjdzie czesc oddac.
    A skoro oddac, to ja oddam,
    tylko, zebym nie musiala od razu calego tysiaca.

    Dziekuje za to, ze przeczytalas moj dlugasny post i za udzielona pomoc,
    pomoze mi to wyprostowac sciezki :)
    Juz nie jestem taka zagubiona.

    Alla

  • 4. Data: 2003-02-28 06:51:41
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "alla" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    Syn z rozprawy wrocil zadowolony, twierdzac, ze zostalo tak jak
    > bylo 30 procent z minimalna kwota 150 zl,

    Rozumiem, ze obizona zostala minimalna kwota alimentow, a pozozstalo
    dalej 30 procent?
    Z tego by wynikalo, ze byly zarabia nie wiecej niz
    500 zl/mies (500*0.3=150) ?

    Pozdro PawelT

  • 5. Data: 2003-02-28 16:51:37
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Pawel <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b3n0ue$9hb$...@n...onet.pl...
    > Z tego by wynikalo, ze byly zarabia nie wiecej niz
    > 500 zl/mies (500*0.3=150) ?

    nie , z tego nie wynika by wskazana osoba zarabiała kw. 500 zł., ponieważ
    w tresci orzeczenia jest zapis " nie mniej niż"

    Sandra

  • 6. Data: 2003-02-28 17:25:31
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Sandra" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ponieważ
    > w tresci orzeczenia jest zapis " nie mniej niż"

    No to w końcu jaki jest ten zapis w wyroku. bo relacje syna wskazują na
    możliwość otrzymywania 30% zarobków byłego ale nie mniej niż 150 zł czyli
    jeśli dojdziemy do zarobków 500 zł to 30% stanowić to będzie 150 zł. Mając
    dochody poniżej to i tak płacić będzie 150 zł. Zatem jeżeli dobrze rozumuje
    to były zarabiając 1200 zł powinien nadal płacić 400 zł

    Gdzieś tu czuje niespójność w relacjach.

    Stan_Z
    ech czemu jak myślę o KRiO to mam wrażenie, że pracuje w pralni.

  • 7. Data: 2003-02-28 17:53:05
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Stan_Z <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b3o62p$dpt$...@n...supermedia.pl...
> [...]
    rozumuje
    > to były zarabiając 1200 zł powinien nadal płacić 400 zł
    >
    > Gdzieś tu czuje niespójność w relacjach.

    moja pierwsza odpowiedz dot. kwoty na ,którą wystąpiło oburzenie była
    twierdząca w odn.nowego pozwu ,który miałby wnosic o zmiane kwoty na wyższą
    w kolejnym podwyższeniu natomiast co do powyższej kwestii, treść zapisu
    mówi " nie mniej niż " a to oznacza ,że nie moze to byc kwota niższa niż 150
    zł., może być jednak wyższa jest to uzależnione od dochodu w danym miesiącu
    ...może wynosić 400 i więcej ...

    Sandra

  • 8. Data: 2003-02-28 18:12:42
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    o zmiane kwoty na wyższą
> [...]
    150
    > zł., może być jednak wyższa jest to uzależnione od dochodu w danym

    To ja już nic z tego nie rozumiem (wspomniana niespójność relacji z
    pierwszego posta w temacie), czyżby były nagle zbiedniał czy najzwyczajniej
    w świecie komornik oszalał i nie umie czytać wyroków? A może treść wyroku
    jest jednak inna niż wynika to z relacji?
    Ludzie oświećcie mnie tylko proszę wolno i duże litery bo głowa mi nawala z
    bólu.

    Stan_Z

  • 9. Data: 2003-02-28 18:32:27
    Od: "alla" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dalej 30 procent?
    > Z tego by wynikalo, ze byly zarabia nie wiecej niz

    Niestety, nie syn sluchajac wyroku sadu , stwierdzil, ze nadal ma zasadzone
    30 procent zarobkow netto ojca i minimalna kwota 150 zlotych.
    Okazalo sie pozniej (a w wyniku mojej glupoty i niewiedzy przegapilismy czas
    apelacji ) ze on ma tylko przyznane alimenty kwotowo ( 150 zl) , nie
    procentowo jak dotychczas.
    Dotychczas dostawal syn okolo 400 zl, 30 procent poborow netto ojca.
    Trzeba mnozyc przez 3,3 , wtedy dopiero otrzyma sie to co ojciec zarabia
    netto
    czyli 400 razy 3.3=ponad 1200 zlotych
    Moj syn powiedzial, ze dla niego teraz jest tak jakby jego ojciec nie zyl i
    pytal ile zl wynosi renta rodzinna, na ten przyklad po zmarlym rodzicu.
    Mowili w TV, ze gdzies okolo 1000zl.
    Paradoks.
    Alla

  • 10. Data: 2003-02-28 18:40:19
    Od: "alla" <a...@t...pl>

> [...]
    rozumuje
    > to były zarabiając 1200 zł powinien nadal płacić 400 zł
    >
    > Gdzieś tu czuje niespójność w relacjach.

    Tak wynikalo z relacji syna po ogloszeniu wyroku sadowego w dniu 14 stycznia
    2003.
    Ale w rzeczywistosci okazalo sie, ze alimenty obnizono do kwoty 150 zlotych
    od 6 listopada 2002, stad cale zamieszanie i "dlug wdziecznosci"wobec ojca w
    kwocie 1025 zl --nadplaconych alimentow.
    A ja slepo wierzac synowi, nie poszlam do sadu aby mi dali do wgladu jak sie
    sprawa zakonczyla.
    Wnioslby syn apelacje i zlozyl wniosek o ustalenie "procentowych"alimentow,
    nie zas kwotowych.
    alla