  • 11. Data: 2002-12-15 22:31:07
    Temat: Re: pobicie/bojka i ewentulane roszczenia
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    > przeciw nieletniemu w tym konkretnym przypadku postępowanie będzie
    prowadził
    > sąd opiekunczy

    Co to jest sąd opiekuńczy?

  • 12. Data: 2002-12-15 22:32:09
    Temat: Odp: pobicie/bojka i ewentulane roszczenia
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atisdn$6u0$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A dlaczego niby nie? Niech zgadne - bo żaden przepis na to nie zezwala?

    a który zezwala?

    Sandra

  • 13. Data: 2002-12-15 22:34:30
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > najlepiej załatw to ugodowo więcej możesz zyskać.obrazenia pewnie sa
    > nieznaczne i nie kwalifikują się jako przestępstwo/ poniżej 14 dni
    zwolnienie
    > lekarskie /w sądzie grockim możesz poczekać ok 1 roku pozdrawiam

    Okres zwolnienia lekarskiego nie ma wpływu na kwalifikację
    prawną czynu, lecz okres, na jaki naruszono funkcjonowanie
    narządu (to nie to samo).
    Obrażenia nieznaczne nie znaczą, że nie zaistniało
    przestępstwo - może być np. art. 157 § 2 kk.

  • 14. Data: 2002-12-15 22:36:40
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > a który zezwala?

    art.8 kc, art.415 kc, art.64 kpc

    KG

  • 15. Data: 2002-12-15 23:11:54
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcyś <m...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:atj123$3o2$...@n...tpi.pl...

    > prowadził
    >
    > Co to jest sąd opiekuńczy?

    eh :- )sąd rodzinny i nieletnich

  • 16. Data: 2002-12-15 23:52:46
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:atisdn$6u0$...@n...tpi.pl...

    > a który zezwala?

    Tak, jak myślałem...:-D

    Koleżanko, nie będę sie wdawał tu w wywody dot. zdolności prawnej i sądowej,
    a także dociekał, skąd bierze się u Ciebie przekonanie, że na wszystko musi
    byc przepis a jeśli dotyczy małoletnich to znajduje się on w kro i Ty go
    znasz.
    Przytocze tylko normę zawarta w Art. 64 par 1 kpc :

    "Każda osoba fizyczna [...] ma zdolność występowania w procesie jako strona
    (zdolność sądowa)".

    Jak Ciebie zdołałem poznać, zaraz powiesz, że w kro jest napisane, że cośtam
    i to znaczy, że przeciwko nieletnim nie można wytaczać procesu cywilnego.
    Albo, że nieletni to nie osoba fizyczna. Jesli masz zamiar to proszę - nie
    rób ludziom wody z mózgu.

    Depi.

  • 17. Data: 2002-12-15 23:54:33
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    A tak jeszcze gwoli uzupełnienia, to jak się ktoś uprze, to i nienarodzonemu
    jeszcze dziecku można wytoczyć proces :-)

    Depi.

  • 18. Data: 2002-12-16 00:22:19
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atj4lv$mh1$...@n...tpi.pl...
    > A tak jeszcze gwoli uzupełnienia, to jak się ktoś uprze, to i
    nienarodzonemu
    > jeszcze dziecku można wytoczyć proces :-)

    oczywiście ale końcowe orzeczenie w swej treści uświadomi cię o błędzie i
    nie będzie podpisane imieniem Sandra :-) a tym samym już nie bedziesz
    ironizował :-)

    Sandra

  • 19. Data: 2002-12-16 01:09:19
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > oczywiście ale końcowe orzeczenie w swej treści uświadomi cię o błędzie i
    > nie będzie podpisane imieniem Sandra :-) a tym samym już nie bedziesz

    O czyim błędzie? I w jakim przedmiocie? Bo na pewno jeśli chodzi o zdolność
    sądową w sprawach cywilnych to mylisz się Ty.

    Nie ma w tym żadnej ironii, tylko smutna prawda.

    A o co chodzi z orzeczeniem i w jakiej sprawie to nie mam pojęcia.

    Depi.

  • 20. Data: 2002-12-16 17:03:32
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atj92e$65h$...@n...tpi.pl...
> [...]
    >
    > Nie ma w tym żadnej ironii, tylko smutna prawda.
    >
    > A o co chodzi z orzeczeniem i w jakiej sprawie to nie mam pojęcia.

    widocznie pomyliłeś wątki ten natomiast dot. osoby nieletniej ,która
    dopuściła się czynu niedozwolonego...

    Sandra