  • 1. Data: 2002-12-14 21:31:01
    Temat: pobicie/bojka i ewentulane roszczenia
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Pewna osoba zostala poszkodowana...
    mialo to miejsce w lokalu bilardowym serwujacym alkohol:
    osoby: nieletni w wieku lat 16 i przeciwnik(P) : lat 25.
    P gra w bilarda, nieletni opiera sie o stol, P niewerbalnie prosi (ustawia
    sie) zeby powalila mu oddac uderzenie odchodzac od stolu, pozniej werbalnie
    stwierdza : odsun sie; nieletni w odpowiedzi puszcza niecenzuralna wiaznke:
    P odpowiada w podobny sposob i nieznacznie (delikatnie) popycha nieletniego;
    nieletni dwuktornie mocno popycha P; P odpowiada popchnieciem; nieletni
    uderza w twarz P rozbijajac okulary i powodujac obrazenia
    fizyczne....dochodzi do szamotaniny, poczym nieletni natychmiast "ulatnia
    sie" z miejsca zdarzenia. Jakie sa szanse w tej sytuacji dochodzenia
    roszczen przez P, czy cale zdarzenie kwalifikuje sie jako "bojka", czy
    lepiej wystapic z powodztwem cywilnym (m.in. zniszczone okulary) czy aktem
    oskrazenia (wg. mnie watpliwe)...

    pozdrawiam i prosze o odzew.

    mdr

  • 2. Data: 2002-12-14 22:06:14
    Temat: Re: pobicie/bojka i ewentulane roszczenia
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Mateusz Dr" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > roszczen przez P, czy cale zdarzenie kwalifikuje sie jako "bojka", czy
    > lepiej wystapic z powodztwem cywilnym (m.in. zniszczone okulary) czy aktem

    Akt oskarżenia to nie, bo sprawca nie ma 17 lat.
    Sprawę rozpatrzy sąd w trybie ustawy o postępowaniu
    w sprawach nieletnich - z art. 157 § 1 lub 2 kk
    (zależnie od charakteru uszkodzeń ciała).

  • 3. Data: 2002-12-14 22:24:31
    Temat: Odp: pobicie/bojka i ewentulane roszczenia
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Mateusz Dr <n...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:atg8f1$h8t$...@n...onet.pl...
> [...]
    > roszczen przez P, czy cale zdarzenie kwalifikuje sie jako "bojka", czy
    > lepiej wystapic z powodztwem cywilnym (m.in. zniszczone okulary) czy aktem

    zgłosić mozesz na policje zdarzenie wobec nieletniego ...po zebraniu
    materiału dowodowego z przesłuchania świadków zdarzenia i nieletniego sprawe
    policja skieruje do sadu opiekunczego celem zastosowania środka
    wychowawczego wobec nieletniego a nastepnie po zakończeniu wystąpić do sądu
    cywilnego przeciwko rodzicom o pokrycie szkód w wyniku bójki chyba z
    rodzicami dojdziesz do ugody...
    i sami pokryją koszty wynikłe z bójki ...nie możesz występować na drodze
    cywilnej przeciw nieletniemu ...

    Sandra

  • 4. Data: 2002-12-15 00:12:25
    Od: Markiz de Vonvanfon <m...@w...pl>

    > i sami pokryją koszty wynikłe z bójki ...nie możesz występować na drodze
    > cywilnej przeciw nieletniemu ...

    nie????

    --
    Markiz de Vonvanfon

  • 5. Data: 2002-12-15 00:28:03
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Markiz de Vonvanfon <m...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atghdc$dcu$...@o...ols.vectranet.pl...
    > nie????

    a można???

    Sandra

  • 6. Data: 2002-12-15 06:20:34
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > a można???

    Art.426 kc wyklucza odpowoedzialność małoletniego poniżej 13 lat.
    Widzisz jakąś przeszkodę do odpowiedzialności szesnastolatka, o ile
    można mu przypisać winę?

    KG

  • 7. Data: 2002-12-15 09:08:39
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> [...]
    >
    > Art.426 kc wyklucza odpowoedzialność małoletniego poniżej 13 lat.
    > Widzisz jakąś przeszkodę do odpowiedzialności szesnastolatka, o ile

    Dziekuje Bardzo.
    Interesuje mnie czy to iz jesli osoba P w jakis sposob byla prowodyrem
    (obrazila slowanie: cos w rodzaju:
    przesun sie malolacie, popchnela (lekko) to jak to wplywa na
    1) sprawe w swietle pr. karnego
    2) roszczenie cywilne

    pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje
    mdr

  • 8. Data: 2002-12-15 10:25:17
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Mateusz Dr <n...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:athhb3$aj7$...@n...onet.pl...

    przeciw nieletniemu w tym konkretnym przypadku postępowanie będzie prowadził
    sąd opiekunczy ...jeżeli poszkodowany wniesie o naprawe wyniklem szkody
    ...sad opiekunczy moze wobec nieletniego zastosowac dwa srodki wychowawcze
    tj,jeden odn. samego czynu drugi zobowiazujacy rodzica do naprawienia
    szkody...

    Sandra

  • 9. Data: 2002-12-15 12:29:08
    Od: j...@o...pl

> [...]
    >
    > pozdrawiam i prosze o odzew.
    >
    > mdr
    > najlepiej załatw to ugodowo więcej możesz zyskać.obrazenia pewnie sa
    nieznaczne i nie kwalifikują się jako przestępstwo/ poniżej 14 dni zwolnienie
    lekarskie /w sądzie grockim możesz poczekać ok 1 roku pozdrawiam

  • 10. Data: 2002-12-15 21:33:25
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > i sami pokryją koszty wynikłe z bójki ...nie możesz występować na drodze
    > cywilnej przeciw nieletniemu ...

    A dlaczego niby nie? Niech zgadne - bo żaden przepis na to nie zezwala?

    --
    Depi.