    From: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: nowa definicja konsumenta
    Date: Sat, 20 Sep 2003 23:20:24 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@pg185.rzeszow.sdi.tpnet.pl

    Witam!

    Użytkownik Robert Fonfara <r...@m...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:1giv5pls090wz.l5yp27uipgae$....@4...net..
    .
    > On Sat, 20 Sep 2003 20:02:37 +0200, Olgierd wrote:
    >
    > [..]

    > Wydaje mi się raczej, że lex posterior generali non derogat legi priori
    > speciali. Nie mam pod ręką uokik, ale uważam, że skoro jak piszesz ustawa
    > ta zawiera własną definicję konsumenta, to wykładnia jej przepisów powinna
    > uwzględniać definicję z tego samego aktu prawnego.

    Oczywiscie zgadzam sie z tym stanowiskiem.

    > Ustawa o sprzedaży konsumenckiej nie zawiera explicite definicji
    > konsumenta,

    zawiera explicite definicje sytuacji kiedy dana osoba bedzie mogla
    skorzystac z jej dobrodziejstw,
    natomiast definicje "konsumenta" implicite, na swoj uzytek jedynie IMHO

    zaś zakres kodeksowej definicji konsumenta jest szerszy niż
    > zakres podmiotowy usk, gdyż zawiera małe, niewinne słówko 'bezpośrednio'.

    Fakt.

    > Zatem zd. m. może tak się zdarzyć, że konsument na gruncie kc - nie będzie
    > korzystał z uprawnień sprzedaży konsumenckiej, co oczywiście nie wyklucza
    > jego uprawnień wynikających z kc(np. dot. klauzul abuzywnych) -
    > <reklama>trochę zahaczam o ten temat na swojej stronie</reklama>.
    > Prawodawca odróżnia, więc i my odróżniajmy.

    Niestety prawodawca nie zawsze jest racjonalny ;(

    pozdrawiam serdecznie
    mdr