    From: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: konsekwencje nie zawarcia umowy o prace
    Date: Fri, 22 Aug 2003 16:16:07 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@pg185.rzeszow.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik Ben <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...
    > Kodeks pracy wbrew pozorom mówi bardzo dużo...
    > Musisz wnieść do sądu pracy pozew o ustalenie istnienia stosunku pracy i
    > udowodnić (świadkowie mogą być, ważny jest też tekst umowy - choć nie jest
    > decydujący), że świadczyłeś pracę na rzecz kogoś, pod jego kierownictwem,
    za
    > konkretne pieniądze, czas pracy był ustalony. Umowa zleceniatym włąśnie
    się
    > różni od umowy o pracę (mówiąc ogólnie)
    > Pozdrawiam

    W kwestii tego, co jest de iure uwazane za stosunek pracy - to kodeks mowi
    duzo - oczywiscie.
    Chodzilo mi o to, zeby upewnic sie, ze ustalenie istnienia stosunku pracy
    rodzi wszelkie skutki
    jakie wiaze z tym prawo pracy.
    Swoja droga umowy pisemnej moze w ogole nie byc, jesli pracodawca zawarl
    ustna umowe zlecenia
    o tresci jednak odpowiadajacej stosunkowi pracy. W takim wypadku naraza sie
    on takze
    za odpowiedzialnosc za niepotwierdzenie um. na pismie w terminie 7 dni. Nie
    zmienia jednak to faktu,
    iz ten srodek dowodowy co do charakteru "pracy" odpada.

    Dziekuje za odpowiedzi,
    pozdrawiam
    mdr