    From: "glos" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: kilka zakreconych pytan - legalnosc programow
    Date: Mon, 19 Aug 2002 16:47:36 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@62.233.210.6

    Użytkownik JarekT <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ajqt4t$m3h$...@n...tpi.pl...

    > IMHO - nie WSZYSTKO.
    > Hardware - zgoda, soft - niekoniecznie.
    > Wersje demo - dla zapoznania się, wersje trial - do wypróbowania. To chyba
    > trudno uznać za cele komercyjne (czyli z założenia przynoszące zysk). Poza
    > tym jeśli ściągniesz stuff z netu, to jak wpuścisz w koszty?
    > Zasady użytkowania tym podobnego oprogramowania określone są w nim samym.

    doprecyzuje - zdecydowanie WSZYSTKO bedace przedmiotem obrotu
    handlowego. Dema i triale jako niekomercyjne produkty nie sa sprzedawane,
    wiec ich problem nie istnieje - jestes ich legalnym posiadaczem, o ile
    dochowujesz warunkow licencji. Do Ciebie nalezy udowodnienie w/w.

    Problem lezy w czyms innym - w dopuszczalnosci uzywania na komputerze
    firmowym softu, ktory licencjonowany jest tylko do dzialalnosci
    niekomercyjnej.
    IMHO zdecydowanie jest to niedopuszczalne.

    Komputer firmowy jako srodek trwaly sluzy do prowadzenia dzialalnosci
    komercyjnej - czyli gospodarczej, mogacej przyniesc zysk. Czy cos
    przyniosi Ci zysk, czy nie - to Twoja sprawa.

    US w kazdym razie jest w prawie zwiekszyc Twoje przychody o szacowana
    wartosc uzywanego przez Ciebie darmowego softu (przychody w naturze),
    moze tez zrobic to samo w odniesieniu do uzywania komputera firmowego
    do celow niegospodarczych.

    Na marginesie - ciekaw jestem, jak zespoly "BSA + policja" prawnie
    uzasadniaja
    rewizje. O ile sie orientuje, do przeszukania potrzebny jest nakaz sadu
    (juz chyba nie prokuratora?) Jarku, pls, zwrociles moze uwage?

    --

    pozdrawiam,

    glos
    tez programista, przy okazji ksiegowy :)