  • 1. Data: 2003-02-05 06:36:55
    Temat: dotyczy rozwodu i przedawnienia
    Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl>

    Mam pytanie do szanownej grupy: czy istnieje przedawnienie gdy po rozwodzie
    nie było przeprowadzonego podziału majątku a minęło 10 lat od wyroku? czy
    prawo małżonka np. do połowy mieszkania wygasa?

  • 2. Data: 2003-02-05 09:22:24
    Temat: Odp: dotyczy rozwodu i przedawnienia
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik sMOCZYCA <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1qevb$kut$...@f...man.torun.pl...
> [...]
    > nie było przeprowadzonego podziału majątku a minęło 10 lat od wyroku? czy
    > prawo małżonka np. do połowy mieszkania wygasa?

    nic nie wygasa ... te roszczenia się nie przedawniają
    art.121 k.c

    Sandra

  • 3. Data: 2003-02-06 05:15:27
    Temat: Re: dotyczy rozwodu i przedawnienia
    Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl>

    > nic nie wygasa ... te roszczenia się nie przedawniają
    > art.121 k.c

    przeczytałam ten Art. i chyba jednak tak nie jest - ta sytuacja jest nie
    opisana a interpretuje się to dokładnie odwrotnie czyż nie?

  • 4. Data: 2003-02-06 10:47:30
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : przeczytałam ten Art. i chyba jednak tak nie jest - ta sytuacja jest nie
    : opisana a interpretuje się to dokładnie odwrotnie czyż nie?

    ciekawy pomysł ale jednak nie :).

    pytanie:

    małżonkowie mają wspólnotę, rozwodzą się, nie ma podziału majątku.
    Załóżmy że to "coś" (nie iwme jak to nazwać, prawo żądania podziału chyba)
    się przedawnia.

    Co należy do kogo?

  • 5. Data: 2003-02-06 12:31:00
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik sMOCZYCA <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1te9e$ahp$...@f...man.torun.pl...

    > przeczytałam ten Art. i chyba jednak tak nie jest - ta sytuacja jest nie
    > opisana a interpretuje się to dokładnie odwrotnie czyż nie?

    nie