eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoartykul w gazecie - zachecanie do popelnienia przestepstwa › Odp: artykul w gazecie - zachecanie do popelnienia przestepstwa
    From: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: artykul w gazecie - zachecanie do popelnienia przestepstwa
    Date: Thu, 5 Feb 2004 12:05:59 +0100

    Użytkownik Piotr Trześniewski <p...@l...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:bvt77d$pd$...@f...man.torun.pl...
    > witam
    > przeczytalem wczoraj artykul w łodzkiej gazecie na temat lapownictwa
    strazy
    > miejskiej, na koncu tego artykulu redakror pisze wtluszczonym drukiem :
    >
    > "Przekupny jest Miejski Strażnik? Prawdziwość tego powiedzenia dowiodła
    > ostatnio udokumentowana 100zł łapówka wręczona dwóm Strażnikom przez
    > zatrzymaną przez nich kobietę - kierowcę. Wcześniej Strażnicy przyjęli
    > łapówkę od reportera EL udajacego klienta prostytutki. Komu jeszcze uda
    > się przekupić Strażnika?? Jeśli to zrobi niech się zgłosi. Może
> [...]

    A tu jest cały artykuł:
    http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/336658.html

    Prezydent Kropiwnicki grozi rozwiązaniem Straży Miejskiej!

    Środa, 4 lutego 2004r.

    Wstrząsana łapówkarskimi aferami łódzka Straż Miejska może zostać
    rozwiązana, a jej komendant zwolniony - taką groźbę usłyszał wczoraj
    komendant Straży Miejskiej Sławomir Seliga.

    Dostał jednak od prezydenta Łodzi ostatnią szansę - od dziś musi szpiegować
    każdy krok swych podwładnych i patrzeć im na ręce. Tak zakłada specjalny
    program antykorupcyjny - każdy miejski strażnik będzie poddany inwigilacji.

    Za pomocą elektronicznych systemów śledzone będą patrole piesze i
    zmotoryzowane. Auta straży wyposażone zostaną w "czarne skrzynki"
    rejestrujące rozmowy. Strażnicy będą musieli meldować dyżurnemu, ile mają
    przy sobie pieniędzy i w jakich banknotach.

    Strażnikami zajmie się też psycholog, mający za zadanie wbić im do głowy, że
    źle jest kryć kolegę - łapownika. Lojalni wobec komendanta mogą liczyć na
    nagrodę pieniężną.

    - Jeśli okaże się, że i ten program nie zadziała, bo Straż Miejska jest
    przeżarta korupcją, zostanie rozwiązana i sformowana na nowo - mówi
    prezydent Łodzi. - Gwarancją powodzenia jest głowa komendanta Seligi. Jeśli
    sobie z tym programem nie poradzi, rozstaniemy się, choć znam go od lat i
    szanuję.

    Komendant Sławomir Seliga jest wyraźnie rozżalony. Uważa, że stworzył
    najlepszą Straż Miejską w Polsce. Ale zapowiedział, że będzie przykręcał
    śrubę swoim ludziom tak mocno, jak każe mu prezydent. - Za to przecież mi
    płacą - powiedział.

    Nie boi się, że strażnicy rzucą robotę w proteście przeciw totalnemu
    nadzorowi i śledzeniu ich przez specjalny oddział kontroli, wyposażony m.in.
    w aparat, mogący robić doskonałej jakości zdjęcia z odległości 3 kilometrów.

    Ile to wszystko będzie kosztować? - Pieniądze na te przedsięwzięcia są już w
    budżecie Straży Miejskiej - mówi Sławomir Seliga. - Część z nich już
    wprowadziliśmy w życie.

    Prezydent Kropiwnicki zachęca łodzian, by zgłaszali własne pomysły na
    ukrócenie łapówkarstwa w straży.

    Przekupny jak miejski strażnik? Prawdziwości tego powiedzenia dowiodła
    ostatnio udokumentowana 100-złotowa łapówka, wręczona dwóm strażnikom przez
    zatrzymaną przez nich kobietę - kierowcę. Wcześniej strażnicy przyjęli
    łapówkę od reportera "Expressu", udającego klienta prostytutki. Komu jeszcze
    uda się przekupić strażnika? Jeśli to zrobi, niech się zgłosi. Może dostanie
    nagrodę od prezydenta.

    (kow) - Express Ilustrowany

    Krzychu