  • Data: 2003-04-28 14:15:16
    Temat: Odp: Zameldowanie
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik K. W. <i...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8ikhg$jd7$...@n...lublin.pl...

    P... MS outlook... poszlo za wczesnie. Sorry.

    > Właśnie kupiłem mieszkanie (za parę dni odbieram klucze) i będę w nim
    > mieszkał tylko ja (jako jedyny właściciel i jedyny mieszkaniec tego
    lokalu).
    > Obecnie jestem zameldowany na stałe w innej miejscowości i nie chciałbym
    > tego zmieniać. Stąt też moje pytanie: czy będąc właścicielem mieszkania i
    > oficjalnie w nim mieszkając muszę się w nim zameldować?

    Ehem - jeszcze raz...

    Z ustawy o eweidencji ludnosci wynika, ze musisz sie zameldowac tam na pobyt
    staly, gdzie zamieszkujesz z zamiarem stalego pobytu ( dlaczego ustawodawca
    postanowil odwrocic cywilistyczna definicje miejsca zamieszkania jest dla
    mnie niezrozumiale ). Czyli w Twoim przypadku w nowym mieszkaniu. Obwarowane
    jest to nawet sankcja z art. 147 Kodeksu wykroczen ( ograniczenie wolnosci,
    grzywna lub nagana ). Co wiecej - nawet Twoj ciec jest obowiazany doniesc na
    Ciebie jesli tego nie zrobisz ( sic! par 2. tego art.)

    Zgadzam sie calkowicie, ze to relikty bolszewizmu, ale jak dotad jest to
    obowiazujace prawo. Oczwyscie mozliwosci i prawdopodobienstwo wyegzekwowania
    przestrzegania tego sa niezbyt wielkie, ale zawsze.

    Depi.