  • Data: 2002-11-11 15:52:00
    Temat: Odp: ZUS ile maksymalnie ?
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    : > Mam podejrzenia ze za duzo zaplacilem na ZUS w 2000 i 2001
    : > pracuje w dwóch róznych firmach i napewno przekroczylem próg od
    : > którego nie placi sie na ZUS
    tylko pierwsza sprawa czy sumują się składki odprowadzane w obydwu
    zakładach?
    Bo według mnie nie. Musiałbyś przekroczyc tą kwotę w jednym zakładzie.
    Ale pewien to ja nie jestem. Jeżeli by tak było to musisz się zwrócić do
    zakładu pracy, żeby Ci przeliczyli wpypłaty. Ogranicza się składki
    odprowadzane na ub. emeryt i rentowe a więc w sumie 16,26%, ale rosnie
    podstawa opodatkowania (bo są niższe składki).
    Paweł J