    From: "Paweł Stepnowski" <m...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Wlasnosc oprogramowania
    Date: Sat, 31 Aug 2002 13:28:09 +0200

    > IMHO w koncu programy sa mojego autorstwa a w obowiazkach i umowie
    > nie ma zmianki o tym, ze mam tworzyc sobie oprogramowanie, ale
    > gdzies kiedys o sluch mi sie obilo, ze program stworzony dla potrzeb firmy
    > przez jego pracownika jest wlasnoscia firmy wiec jak to jest ???
    > A moze tutaj ma znaczenie czy tworzono program przy pomocy narzedzi
    > dostepnych w firmie - kompilatory itp.

    Jeśli ktoś używa jakiegoś komercyjnego kompilatora, to programy kompilowane
    nim należą raczej do osoby posiadającej licencje na kompilator. A więc taki
    pracownik kompilując program robi to dla siebie. Teraz może odsprzedać ten
    program firmie, najlepiej byłoby chyba użyczyć okresowej licencji (nawet
    bezpłatnie). I od tego momentu określona kopia programu należy już do
    firmy...