  • Data: 2002-08-29 21:32:33
    Temat: Re: Wlasnosc oprogramowania
    Od: "Daniel/Dan/Sniegon" <[nospam]dan@pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.pl> napisał w wiadomości
    news:3d6e1dd9$0$12229$4d4efb8e@news.be.uu.net...
    > Witam,
    >
    > sytuacja wyglada nastepujaco - jest sobie pracownik firmy, ktory dziala na
    > oprogramowaniu dostarczonym przez firme. Aby ulatwic zycie sobie, pisze
    > wlasne moduly do tego oprogramowania, ktore wykorzystuje w pracy. Pisze
    je
    > samodzielnie, na wlasna reke, bez zlecenia ze strony firmy.
    > Nastepnie postanawia przejsc do innej firmy, ale zamierza zabrac ze soba
    > oprogramowanie, ktore napisal. Tymczasem firma uwaza ze to jej wlasnosc.
    >
    > Czy ktos moze mi powiedziec, jak ta sytuacja wyglada w swietle prawa i
> [...]

    Troszke sie wtroce z 3groszami bo problem jest bynajmniej bardzo ciekawy.
    Sam jestem ciekaw jak to wyglada ze strony prawnej.

    Mam podobny problem, zrobilem sobie (sam z nieprzymuszonej woli) kilka
    programow, ktore ulatwiaja mi codzienna prace.

    IMHO w koncu programy sa mojego autorstwa a w obowiazkach i umowie
    nie ma zmianki o tym, ze mam tworzyc sobie oprogramowanie, ale
    gdzies kiedys o sluch mi sie obilo, ze program stworzony dla potrzeb firmy
    przez jego pracownika jest wlasnoscia firmy wiec jak to jest ???
    A moze tutaj ma znaczenie czy tworzono program przy pomocy narzedzi
    dostepnych w firmie - kompilatory itp.

    Pozdrawiam
    Dan