  • Data: 2002-11-23 19:00:15
    Temat: Odp: Slub z obywatelka innego kraju .. co dalej ?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Darek <v...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:arobtv$bs6$...@n...gazeta.pl...
    > Czytalem gdzies, iz powinienem poinformowac ambasade/konsulat
    > Polski o tym, ze zmienilem stan cywilny (by moj zwiazek malzenski byl
    > wazny w Polsce) - nie wiem tylko, czy dobrze zapamietalem ta
    > informacje.
    >
    > Mam w zwiazku z tym pytanie - czy MUSZE wykorzystac do tego
    > ambasade/konsulat, czy tez moga zrobic to rodzice w kraju ? Gdyz oplaty
    > za tego typu rzeczy sa wysrubowane ($115 za sporzedzenie informacji i
    > wyslanie jej do polskiego Urzedu Stany Cywilnego)

    Obywatel polski zawierający związek małżeński za granicą ma obowiązek
    posiadać : zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia związku
    małżenskiego za granicą...takie zaświadczenie uzyska w swoim miejscowym USC
    po złożeniu odp.dokumentacji należy zwrócić uwagę ,ze takie zaświadczenie za
    granicą jest dokumentem terminowym,który traci swoją ważność po upływie 3
    miesięcy.
    Po zawarciu takiego związku należy go umiejscowić tzn. wpisać jego treść do
    ksiąg USC w kraju,wg.miejsca stałego zameldowania w przypadku braku
    zameldowania USC Warszawa Śródmieście.Akt taki należy przetłumaczyć na
    j.polski /tłumaczenie koniecznie przez tłumacza przysięgłego j.polskiego w
    kraju bądź za granicą. Wpisanie treści powyższego dokumentu może nastąpić za
    pośrednictwem konsulatu jak i innych osób.Powinno się zwrócić uwagę na
    dokładną treść aktu,czy dokładnie go sporządzono, czy jest inf. o nazwiskach
    małżonków,dzieci .W innym przypadku gdy umiejscowienie dokonywane będzie
    przez osoby trzecie należy złożyć oświadczenie przed konsulem, i przedłożyć
    odpis oryginału aktu małżeństwa zagranicznego wraz z jego tłumaczeniem i
    oświadczeniem złożonym przed konsulem.Przy tak załatwionej sprawie USC w
    Polsce wystawi akt małżeństwa w języku polskim / oczywiście po dokonanym
    wpisie ile nie mam pojęcia :-) telefonicznie w USC pewnie uzyska się
    informacje:-)

    Tak więc można dokonać powyższej czynności umiejscowienia i przez konsulat i
    przez osoby trzecie...

    Sandra