    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Rozwod
    Date: Tue, 7 Jan 2003 13:23:04 +0100

    Użytkownik Marcin Surowiec <s...@d...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:032b01c2b643$316daad0$a740200a@zm...

    > czyli trzech "więzi".
    > więc pytanie: czy jest w praktyce możliwe uzyskanie rozwodu z
    argumentacją,
    > że małżonków nie łączą więzi psychiczna, fizyczna i gospodarcza.

    oczywiście rozklad pożycia jest zupełny gdy wszystkie łączące więzi uległy
    zerwaniu. Nawet gdy np.uległy zerwaniu więzi duchowe i fizyczne a pozostały
    pewne elementy więzi gospodarczej ,które są wywołane szczególnymi
    okolicznościami również można uznać ze doszlo do zupełnego rozkładu ...
    Gdy doświadczenie zyciowe pozwoli jeszcze przyjąć ,że na tle okoliczności
    sprawy powrót małżonków do pożycia nie nastąpi zostaną spełnione obie
    przesłanki występujace jednoczesnie a tym samym dojdzie do orzeczenia
    rozwiazujacego dany zwiazek...

    > Że ślub był czy ja wiem - pomyłką, krokiem lekkomyślnym etc.

    sąd też na siłe nie uszczesliwia ludzi gorszy problem występuje gdy są
    dzieci ...a tu ??
    w sumie co ich łączy??

    > Przecież sam fakt zawarcia małżeństwa nie musi oznaczać, że małżonków
    łączą
    > silne i trwałe więzy.

    oczywiście,że nie ... w historii sądu wystepuja sprawy rozwodowe wniesione w
    krótkim odstepie czasu i pozytywnie zakonczone ...

    Sandra