    From: "Sandra" <S...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Rozdzielność majątkowa a długi firmy męża
    Date: Tue, 13 May 2003 09:45:07 +0200

    Użytkownik Miśka <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9npe9$jci$...@a...news.tpi.pl...
    > Od prawie 5 lat mam rozdzielność majątkową z mężem.

    czy ten stan rzeczy był dokonany jakimś orzeczeniem czy intercyzą ?

    Mój mąż z resztą był sam sobie
    > winny, bo zawsze był naiwny

    nie chce tu nikogo oceniać ale i czy ty nie byłaś naiwna ? póki był dochód
    było pewnie ok... to nie ocena Ciebie ale zwrócenie uwagi na to,ze kobiety
    póki wpływa kasa nie obchodzi ich ,że może być wielkie bum...

    i liczył, że pieniądze w życiu łatwo przychodzą.
    > Firma zbankrutowała zatem (pół roku temu), a inne firmy podały firmę męża
    do
    > sądu. Poza tym w naszym małżeństwie było już tak źle, że nie dało się
    > wytrzymać (mąż rozpił się, choć nie mogę powiedzieć, że jest złym
    > człowiekiem).

    tu sobie odp. na pytanie właśnie nie był złym człowiekiem ale ten szmal
    ,ktory tak cieszył do pewnego momentu był motorem napędowym Waszego życia ..

    Wniosłam o odwieszenie sprawy rozwodowej i o alimenty, gdyż
    > moja sytuacja finansowa stała się tragiczna (w październiku i z nieznanych
    > mi przyczyn sparwa się ciągnie już tyle czasu). Miesiąc temu mąż wynajął
    > mieszkanie i wyprowadził się.

    i dobrze zrobiłaś i można złożyć wniosek o zabezpieczenie alimentów do czasu
    zakończenia postępowania przedst. swoja tragiczną sytuację ...

    > Moje pytanie jest takie: na ile ja i dzieci jesteśmy bezpieczni przed
    > komornikami?

    pytanie jak wyżej dot. od kiedy i na jakiej podst. była rozdzielność czy aby
    napewno była to rozdzielność?

    Czy komornik może wejść do mojego mieszkania (mieszkanie jest
    > spółdzielcze, a formalnie mąż
    > jest głównym najemncą) i zająć moje rzeczy?

    osobistych nie...

    Czy ja muszę udowadniać, iż to
    > są moje rzeczy? Bo jest to niemożliwością, przecież kupując meble 10 lat
    > temu nie przypuszczałam, że powinnam brać fakturę na nie.

    10 lat wstecz było ok.? piszesz wyżej o okresie 5 lat ...

    odn. sprawy rozwodowej i alimentów złożyc o zabezpieczenie ...

    Sandra