    From: "pawel J" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Praktyki studencjkie - czy uczelnia robi sobie jaja?
    Date: Sat, 16 Nov 2002 22:12:28 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik Jarek Dyrkacz <j...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ar6b68$oof$...@k...man.lodz.pl...
    : Witam
    :
    : Ostatnio postawiono mnie przed ciekawym faktem:
    : Uczelnia nakazala wszystkim studentom odbycie praktyk wakacyjnych po IV
    roku
    : studiow w Dziekanacie tejze uczelni!!! Dodam jeszcze ze chodzi o kierunek
    : Matematyka (spe. Metody numeryczne)- a wiec zupelnie niezwiazany z praca
    : sekretarki w dziekanacie!!!
    No ale możesz się przydac do liczenia jakimś numerycznym sposobem :)
    : Czy to jest zgodne z prawem?? Szczegolnie ze przy obecnej sytuacji na
    rynku
    : pracy jest to straszne zmniejszanie szans studenta

    i tu masz właśnie przykład zebys zaczął szanować pracę. A dlaczego? bo
    prawie każda umowa o pracę zawiera taki jeden wpis: Jest to zakres czynności
    podsumowany jednym zdaniem:
    I wykonywać prace zlecone przez przełożonego :)
    Oczywiście, możesz nie wykonać. Bo np. dlaczego będąc księgowym masz myć
    okna ? Bo taki masz zakres obowiązków.
    Oczywiście odmówić pracodawcy możesz. I możesz też nie dostać premii przez
    pół roku. Możesz zapomnieć o urlopie w odpowiadającym ci terminie.
    Swoją drogą, myślę, że jak sobie znajdzie firmę, w której praktykę będziesz
    mógł odbyć to nikt nie zrobi ci problemu. A regulują to chyba jakieś
    regulaminy uczelniane praktyk

    też będziesz szukał wtedy przepisu na pracodawcę?

    : Jezeli bylby jakies uregulowania prawne to bardzo prosze o podanie mi
    : konkretnej ustawy/rozporzadzenia????
    Ciesz się że masz gdzie odbyć praktykę. Znam szkoły, które warunkują
    przyjęcie do szkoły znalezie niem zakładu w którym będzie odbywana praktyka.
    Mi też osobiście się nie podoba podejście Twojej uczelni do tematu praktyki.
    Sam miałem kilku studentów praktykantów w mojej firmie. Ja im problemów
    żadnych nie robiłem. : pozdrawiam
    : Jaroslaw Dyrkacz
    :
    Pozdrawiam