    From: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Kwaśniewski ułaskawił bandyt
    Date: Thu, 8 Apr 2004 23:54:01 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@pg185.rzeszow.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik Falkenstein <r...@g...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:c51j9o$4m3$...@i...gazeta.pl...

    > Mozna dodać tylko tyle, że konstytucjonalisci okreslają czasa mi prawo do
    > ułaskawiania mianem prerogatywy królewskiej - jest to relikt przeszłości,
    > oparty na ustalonym zwyczaju.
    > Tak jak akcyza na sól :-)
    >
    > --
    > Falkenstein
    > Oderint dum metuant

    Cala, wielce bogata (ilosciowo) dyskusja jest polityczno - socjologiczna.
    A ja bym tak zapytal - (bo prawo do ulaskawien jest prerogatywa
    rzeczywiscie) jaka jest procedura przedstawiania do ulaskawienia i czy
    Prezydent RP moze sobie wybrac dowolnie delikwenta (raczej nie)...
    zapomnialem co za iuris to reguluje...Pr. Generalny tam bierze udzial
    napewno imho

    pozdrawiam
    mdr