  • 1. Data: 2004-01-09 16:12:52
    Temat: Kradzież komórki
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Witam !!

    Ostatnio w mojej rodzinie wynikł taki ciekawy dość problem.
    Kuzynce w szkole skradziono telefon komórkowy. Na drugi dzień w drugiej
    szkole (notabene w szkole, w ktorej uczy ciotka - matka kuzynki), pewna
    uczennica chwaliła się, że kupiła sobie telefon. Okazało się, że jest to ten
    sam model telefonu, który został skradziony. Na 95% jest to ten sam telefon
    (posiada charakterystyczna ryse na obudowie).

    Teraz pytanie:
    czy jest jakas możliwość, aby odzyskać ten telefon ? (są na niego wszystkie
    dokumenty)
    czy w przypadku wezwania policji do szkoły, jest możliwość przeszukania
    danej osoby?
    czy można w takim przypadku pozostać anonimowym ? (wiadomo, uczniowie mogą
    się czasem zemscić na nauczycielu)?

    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2004-01-09 16:20:27
    Temat: Re: Kradzież komórki
    Od: "Gigant" <g...@a...net>

    skoro sa dokumenty to kazdy telefon ma numer Imei
    Idziesz na policje zglaszasz kradziez poczym mowisz ze podejrzewasz ta i ta
    osobe i oni zrobia to za Ciebie

  • 3. Data: 2004-01-09 16:43:41
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Gigant" <g...@a...net> napisał w wiadomości
    > skoro sa dokumenty to kazdy telefon ma numer Imei
    > Idziesz na policje zglaszasz kradziez poczym mowisz ze podejrzewasz ta i
    ta
    > osobe i oni zrobia to za Ciebie

    To jeszcze chcialem sie dowiedziec, czy ta osoba, ktora zglaszam jako
    podejrzana; bedzie wiedziala kto zglosil kradziez?

    Leszek Kowalski

  • 4. Data: 2004-01-09 17:24:45
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    k...@o...pl news:3ffeda3b$1@news.home.net.pl

    > To jeszcze chcialem sie dowiedziec, czy ta osoba, ktora zglaszam jako
    > podejrzana; bedzie wiedziala kto zglosil kradziez?

    A dlaczego sie boisz, przeciez bac sie powinna zlodziejka, nie ofiara.

    Moim zdaniem (juz po odebraniu telefonu i sprawdzeniu numerow "seryjnych",
    jezeli podejrzenia sie potwierdza) - wychowawczyni powinna publicznie
    poinformowac cala klase o tej kradziezy, a uczennice powinno sie wydalic ze
    szkoly.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 5. Data: 2004-01-09 17:39:09
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jezeli podejrzenia sie potwierdza) - wychowawczyni powinna publicznie
    > poinformowac cala klase o tej kradziezy, a uczennice powinno sie wydalic

    nieche aby wyszlo na to, ze bronie zlodzieji, ale trzeba najpierw
    udowodnic,ze to ta uczennica ukradla

    pozdro

  • 6. Data: 2004-01-09 17:40:30
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Rafal 'Raf256' Maj <s...@r...com> napisał:
    > A dlaczego sie boisz, przeciez bac sie powinna zlodziejka, nie ofiara.

    To fakt.

> [...]
    > jezeli podejrzenia sie potwierdza) - wychowawczyni powinna publicznie
    > poinformowac cala klase o tej kradziezy, a uczennice powinno sie wydalic ze

    A nie przypadkiem dopiero po udowodnieniu jej kradzieży? A co, jeśli
    będzie potrafiła wykazać, że rzeczywiście kupiła ten telefon choćby
    w komisie albo od znajomego? Oczywiście, aparat powinien wrócić
    do właściciela, ale nie można od razu szargać imienia dziewczyny,
    jeśli się nie ma dowodów.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 7. Data: 2004-01-09 17:58:34
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    g...@a...eu.org news:btmp2d$l98$1@inews.gazeta.pl

    > A nie przypadkiem dopiero po udowodnieniu jej kradzieży? A co, jeśli

    Tak, to mialem na mysli piszaco potwierdzeniu podejrzen.
    Jezeli kupila ona od kogos - to zapewne od innego ucznia ktory jest
    zlodzieje i to jego nalezy ukarac.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 8. Data: 2004-01-09 18:18:51
    Od: "Figaro" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > jezeli podejrzenia sie potwierdza) - wychowawczyni powinna publicznie
    > poinformowac cala klase o tej kradziezy, a uczennice powinno sie wydalic

    Nawet jak ma kradziony telefon, to nie oznacza to że akurat ona go ukradła.
    Może nawet nie wiedzieć że pochodzi on z kradzieży.

  • 9. Data: 2004-01-09 22:46:13
    Od: "Vladi" <v...@i...pl>

    No tak... ale to juz chyba paserstwo, prawda ?

    --
    Vladi
    v...@i...pl

  • 10. Data: 2004-01-10 08:50:06
    Temat: Odp: Kradzież komórki
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Coś knocisz Valdi !!!!!!
    Kto miałby być paserem ???
    Osoba zgłaszająca kradzież ? A może policjant reagujący
    służbowo na tą kradzież ???