  • From: "Kuba" <p...@p...home.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Komputer na raty!
    Date: Mon, 7 Jul 2003 21:25:42 +0200

    > Jak sprzedajesz coś na raty, to umowa kupna-sprzedaży jest zawierana
    > pomiędzy Tobą a klientem i jej dowodem najczęściej jest faktura. Od tej
    > umowy klient może odstąpić tylko za Twoją zgodą (zakładając, że zakup był
    > sklepie). Wówczas wystawiasz korektę do faktury.
    >
    > Równocześnie jest zawierana druga umowa pomiędzy bankiem (firmą
    kredytującą)
    > a klientem, której przedmiotem jest sfinansowanie zakupu. W wyniku tej
    > drugiej umowy Ty dostajesz gotówkę, zaś klient spłaca raty bankowi. Jeżeli
> [...]

    Pozostaje problem praw konsumenta, które trzeba uwzględnić bez względu na to
    czy sprzęt jest na raty, czy nie.
    A prawa konsumenta, dla małych firm oferujących drogi towar,
    który błyskawicznie traci na wartości, są - niestety - ciężkie.
    Ponadto firmy kredytowe podpisują umowę ze sprzedawcą,
    w której są różne cwane sformułowania.
    I klijent może się na nich opierać.
    Miałem taki przypadek u siebie, że gość nie spłacał kredytu.
    Przyszedł do niego przedstawiciel banku i powiedział,
    że jeżeli nie spłaca "bo nie ma z czego" to niech reklamuje towar.
    Sklep jest w tym przypadku zobowiązany wpłacić
    resztę kredytu + odsetki do banku i szarpać się z klijentem sam!
    Co więcej jest to zgodne z prawami konsumenta.
    Niezłe prawda?

    Kuba