  • 1. Data: 2003-07-07 12:22:44
    Temat: Czy teść może eksmitowac ?
    Od: "Aleksander Grzebyta" <a...@S...pl>

    Witam

    Moja znajoma żyje z mężem alkoholikiem w domu swojego ojca. Jakie są
    mozliwości eksmitowania gościa, który zatruwa ludziom życie, urządza
    awantury i bijatyki ?

    pozdr Olek

  • 2. Data: 2003-07-07 12:26:51
    Temat: Re: Czy teść może eksmitowac ?
    Od: "Aleksander Grzebyta" <a...@S...pl>

    Użytkownik "Aleksander Grzebyta" <a...@S...pl>
    napisał w wiadomości news:beboml$qe3$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Moja znajoma żyje z mężem alkoholikiem w domu swojego ojca. Jakie są
    > mozliwości eksmitowania gościa, który zatruwa ludziom życie, urządza
    > awantury i bijatyki ?

    Nie do końca przemyślałem swoje pytanie. Bo sprawa jest szersza. Chodzi o
    to, że facet pije, urządza awantury, bije żonę. W jakiej kolejności się do
    niego zabrać ? Czy eksmisja jest dobra jako pierwszy krok w kierunku
    separacji i rozwodu ? Czy może powstaś przy eksmisji problem podziału
    majątku ? Jak się zabrac za kolesia ? Może najpierw jakaś sprawa za pobicie,
    o pozbawienie praw rodzicielskich ? Może najpierw rozwód ?

    pozdr Olek

  • 3. Data: 2003-07-07 14:16:40
    Od: a...@b...pl (a.sliwowska)

    Trudna sprawa. Najszybciej dziala prokuratura. Niech ta twoja znajoma:
    - po pierwsze: wzywa policje ZA KAZDYM razem, kiedy jest tego typu
    awantura, a zwlaszcza, jesli maz bije zone.
    - po drugie: niech zglosi do prokuratury fakty przemocy w rodzinie.
    Eksmisja - to proces cywilny - nie karny. Prawo karne dziala szybciej.
    Majac przeslanki z prawa karnego, latwiej zdobyc odpowiedni wyrok w
    procesie cywilnym.....
    Nie zapominaj, ze ta bita zona MUSI zrobic obdukcje - zycze
    powodzenia...
    Na ogol bite zony sa tak zastraszone, ze nie pojda na policje same, a
    jeszcze bardziej unikaja robienia obdukcji, co jest konieczne do
    wszczecia postepowania...
    pozdr
    A.

  • 4. Data: 2003-07-07 21:13:23
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-07-07 14:26, Aleksander Grzebyta napisał(a):

> [...]
    > majątku ? Jak się zabrac za kolesia ? Może najpierw jakaś sprawa za pobicie,
    > o pozbawienie praw rodzicielskich ? Może najpierw rozwód ?

    Proponuję zacząć od pomocy temu człowiekowi w wyjściu z nałogu. Niech
    jego żona zacznie od tego, w końcu mu to ślubowała...
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 5. Data: 2003-07-07 21:27:31
    Temat: Odp: Czy teść może eksmitowac ?
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Aleksander Grzebyta <a...@S...pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:bebouc$r43$...@n...onet.pl...
    > Nie do końca przemyślałem swoje pytanie. Bo sprawa jest szersza. Chodzi o
    > to, że facet pije, urządza awantury, bije żonę.

    prokurator

    W jakiej kolejności się do
    > niego zabrać ?

    równoczesnie jak poniżej

> [...]
    pobicie,
    > o pozbawienie praw rodzicielskich ? Może najpierw rozwód ?

    przy wniesieniu pozwu o rozwód/ separacje mozna wnosic o rozwod lub
    separacje, pozbawienie wladzy,eksmisje co do majatku przewaznie wnosi sie
    podzial po prawomocnosci orzeczenia o rozwodzie/separacji niekiedy gdy nie
    przedłuża postępowania orzeka sie przy rozwodzie.
    Ponadto mozna wnosic w gminie o leczenie odwykowe stacjonarne badz
    niestacjonarne po zbadaniu chorego wniosek o takie leczenie kierowany jest
    do sądu po orzeczeniu jednego ze sposobów leczenia chory jest pod kontrolą
    sądu 2 lata

    Sandra

  • 6. Data: 2003-07-08 16:41:57
    Od: "Aleksander Grzebyta" <a...@S...pl>

    Użytkownik "Wojciech Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Proponuję zacząć od pomocy temu człowiekowi w wyjściu z nałogu. Niech
    > jego żona zacznie od tego, w końcu mu to ślubowała...

    Gość juz dostał nakaz leczenia ale bez skutku, nie trzeźwieje na tyle aby
    mozna było z nim pogadać. Może przyjedziesz i pomożesz ...

    Poza tym nie myśl, ze to tak z kopyta, sprawa się juz ciagnie i wszyscy są
    wykończeni sytuacją.

    Zyczę abys i Ty był taki prawy jak to sugerujesz w tej odpowiedzi.

    pozdr Olek

  • 7. Data: 2003-07-10 10:54:11
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sandra" <S...@w...pl> napisał w wiadomości

    > przy wniesieniu pozwu o rozwód/ separacje mozna wnosic o rozwod lub
    > separacje, pozbawienie wladzy,eksmisje co do majatku
    Sandruniu, jakiego majątku?
    Wspólność majątkowa na szczęście nie sięga własności własnych teściów.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 8. Data: 2003-07-10 11:25:40
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Moja znajoma żyje z mężem alkoholikiem w domu swojego ojca. Jakie są
    > mozliwości eksmitowania gościa, który zatruwa ludziom życie, urządza

    Oni sobie tam tylko żyją. Facet nie ma żadnego tytułu prawnego do mieszkania
    w tym domu. Nie obejmuje go ustawa o ochronie praw lokatorów. To, że
    faktycznie mieszka tam jego żona (też tylko na podstawie dobrej woli taty)
    nie daje mu żadnych praw.
    Problem to jest wtedy, kiedy żona z mężem żyją razem we wspólnym domu.
    Dom zaś należy do ojca, który nie ma wobec tego faceta żadnych zobowiązań.
    Odkąd ojciec go sobie nie życzy, ten facet bezprawnie mieszka w jego domu.
    Jest "dzikim lokatorem". Do tego znęca się nad rodziną właściciela.
    A dziewczyna powinna niezależnie od tego zgłosić się na policję (w końcu
    znęcanie się nad rodziną to przestępstwo) i niezależnie od razu złożyć w
    sądzie pozew o rozwód z winy męża, zaznaczając, że prosi o ustalenie czasu
    rozwiązania wspólnoty majątkowej małżeńskiej już od dnia złożenia pozwu o
    rozwód ( to alkoholik, nie ma powodu, żeby ona odpowiadała za jego ew.
    długi). Oczywiście sąd może poczekać z orzeczeniem rozwodu do zakończenia
    sprawy karnej, ale to już są kwestie wtórne.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 9. Data: 2003-07-10 14:02:10
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bejgks$jgm$...@a...news.tpi.pl...
    > Sandruniu, jakiego majątku?
    > Wspólność majątkowa na szczęście nie sięga własności własnych teściów.
    > Pozdrawiam,

    Martusiu przeczytalam pierwszy liscik :-) fakt cyt."w domu swojego ojca"
    Twoja korekta jest uzasadniona ...

    pozdrawiam