  • 1. Data: 2003-01-11 20:28:24
    Temat: Boje sie !!
    Od: "Agnika" <a...@s...pl>

    Witam jest taki problem a ianowicie:
    Dostałam mieszkanie po dziadkach tzn dawno temu przepisali je na mnie
    notarialnie od (pewnego czasu figuruje jako główna najemczyni ale do tej
    pory mieszkali tam dziadki ja mieszkałam u rodziców w związku z tym że
    dziadki prawdopodobnie zostaną do swojej śmierci pod opieką(dom opieki ) a
    ja sie tam zamierzam na stałe przenieśc (zamieszkać na poważnie ).To jest
    problem bo 2 syn dziadków sie odezwał i stwierdził że on może rządzić tym
    mieszkaniem bo on jest synem.A mieszkanie jest przecież w świetle prawa
    moje.
    Czy wujem ma jakiekolwiek prawo do tego żeby sie ubiegać lub zarządzić
    cokolwiek???
    Boje sie że będzie chciał mnie wysiudać z tamtąd :(( albo żeby go spłacić.
    Pozd Agnieszka
    odpwiedzi prosze na grupe tylko !

  • 2. Data: 2003-01-11 21:00:49
    Temat: Re: Boje sie !!
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Czy wujem ma jakiekolwiek prawo do tego żeby sie ubiegać lub zarządzić
    > cokolwiek???

    Czesc!

    Mieszkanie stanowi twoja wlasnosci i wujek nie ma do niego zadnego

    prawa.

    Pozdrawiam, Konrad.

  • 3. Data: 2003-01-11 21:41:28
    Temat: Odp: Boje sie !!
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:avq0pd$j4j$...@w...wro.vectranet.pl...

    > Czesc!
    >
    > Mieszkanie stanowi twoja wlasnosci i wujek nie ma do niego zadnego
    >
    > prawa.

    czy to jest pewne?

    pozdrawiam
    Sandra

  • 4. Data: 2003-01-11 22:01:42
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > Czesc!
    >
    > Mieszkanie stanowi twoja wlasnosci i wujek nie ma do niego zadnego

    art.1039 k.c ?

    Sandra

  • 5. Data: 2003-01-11 22:04:00
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    jezeli tak jak mowisz zostalo ono przepisane notarialnie to jest twoje

    leon
    --
    "Geniusz może mieć swoje ograniczenia,
    ale głupota nie jest tak upośledzona."

  • 6. Data: 2003-01-11 22:04:48
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik leon <L...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych >
    "Geniusz może mieć swoje ograniczenia,
    > ale głupota nie jest tak upośledzona."

    co tak ostro?

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-11 22:13:33
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

    > czy to jest pewne?

    Już dawno temu dokonana została darowizna/sprzedaż potwierdzona
    notarialnie. W takim razie jak jest możliwe by ktoś mógł to podważyć?
    To przecież nie spadek, a za życia można jeszcze chyba dowolnie
    rozporządzać swoim mieniem.

    chester

  • 8. Data: 2003-01-11 22:26:53
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:avq4kp$jin$...@n...gazeta.pl...

> [...]
    > notarialnie. W takim razie jak jest możliwe by ktoś mógł to podważyć?
    > To przecież nie spadek, a za życia można jeszcze chyba dowolnie

    Tak jest ma Pan racje ...przeczytałam ponownie post. zainteresowanej i
    wynika z niego,że nie ma innego majątku procz darowanego mieszkania a to
    zmienia postać rzeczy ...syn nie ma prawa do tego mieszkania...

    Sandra

  • 9. Data: 2003-01-11 22:34:33
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > art.1039 k.c ?

    Ale to w sytuacji gdyby wujek dziedziczyl ustawowo w zbiegu z wnuczka, a to
    sie moze zdazyc

    tylko gdy rodzic wnuczki nie dozyje otwarcia spadku. I tak to nic nie
    zmienia, bo

    ten przepis dotyczy tylko dzialu spadku i zaliczenia ewentualnych darowizn.
    Z pewnoscia

    wartosc schedy bedzie o wiele mniejsza niz wartosc tej darowizny (bo
    prawdopodobnie

    po wyzbyciu sie nieruchomosci dziadkom niewiele zostalo) wiec wnuczka tez
    nie bedzie

    musiala zwrocic nadwyzki (1040 KC). Jedynie nie dostanie nic "nowego", bo
    przy

    dziale spadku juz sie jej nie uwzgledni.

    Konrad

  • 10. Data: 2003-01-11 22:40:33
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:avq698$sl1$...@w...wro.vectranet.pl...
> [...]
    darowizn.
    > Z pewnoscia
    >
    > wartosc schedy bedzie o wiele mniejsza niz wartosc tej darowizny (bo

    i chyba byłaby to wtedy 1/12 - tak ??? ale w konkretnej sytuacji
    dziewczyna moze spokojnie spać...

    Sandra