    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odmowa sprzedazy biletu
    Date: Tue, 25 Jan 2005 14:11:30 +0100

    Przydarzyla mi sie taka sytuacja - chce kupic bilet na pociag. Bilet
    kosztuje 2.20zl.
    W portfelu mam 200zl w jednym banknocie i pare gorszy.

    Chce wiec kupic bilet, ale pani w kasie nie chce mi sprzedac tlumaczac,
    ze nie ma zczego wydac. Sadze ze tlumaczenie nie jest najwazniejsze -
    moze miala a nie chciala sie pozbyc drobnych z kasy, moze nie miala
    faktycznie. Grunt ze spotykam sie z odmowa sprzedania biletu.

    I co teraz?

    1) Wracam do domu?
    2) Wsiadam do pociagu i place dodatkowo za wystawienie biletu w pociagu?
    3) Wsiadam do pociagu i place tylko za bilet?
    4) A co jak w pociagu tez trafie na kolejarza co "nie ma wydac?"

    W koncu jakas pani poratowala mnie plikiem 20-tek i bilet udalo mi sie
    kupic w kasie, ale zastanawiam sie jak prawo reguluje odmowe sprzedazy z
    takich powodow.

    Czy nabycie czegokolwiek zawsze lezy w interesie tylko kupujacego?
    Czy sprzedawca moze zawsze, z dowolnego (lub bez podania przeczyny)
    powodu odmowic sprzedazy?

    Idac tym tropem, mozna by wysnuc nieco paranoidalna wizje, gdzie w kasie
    "nie maja wydac", kolejarz "nie ma wydac", o kontrola! I pozbywam sie od
    razu 200zl i nie mam problemu ;)