    From: "Joy" <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ochrona wizerunku a zdjęcia okolicznościowe.
    Date: Tue, 7 Feb 2006 22:42:17 +0100

    Zwracam się do was z prośba o podpowiedzenie mi troche wpenej kwestii. Otóż
    tak się zdażyło, ze podczas ostatnich imprez okolicznosiowych (studniowka)
    "pełniłem" role fotografa. Sposród kilkunastu zdjęc wybrałem niektóre na
    któr4ych byli np nauczyciele. Pytanie moje dotyczy tego jakie prawa
    obowiązują te zdjęcia czy istnieje tu prawo o ochronie wizerunu zgodne z
    kodeskem cywilnym art 23 ? Czy nauczyciel wystepuje tu jako osoba publiczna
    czy tez tylko pelni role publiczną? Czy jeste wtym jakaś różnica?
    Jednocześnie chciałbym zauważyć, że np nauczyciele nie "tworzą" tylko i
    wyłacznie tła ale wrecz wystepują na tych zdjęciach jako głowny temat. Do
    czego dąże, czy aby upublicznic(własne portfolio itp.?) te zdjęcia
    potrzebuję zgody tych osób z prawnego pkt widzenia?