    From: "eFTe" <f...@b...tego.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ochrona wizerunku
    Date: Tue, 14 Jun 2005 17:20:49 +0200

    Witam

    czy bedzie naruszeniem dobra danej osoby (konkretnie wizerunku) poprzez
    wykonanie jej fotografi na terenie publicznym pomimo wyraznego sprzeciwu?
    Dodam ze zdjecie nie bedzie nigdzie publikowane (doskonale wiem jak to jest
    w kwesti publikacji, jaka role dana osoba moze wtegy grac na zdjeciu, czy ta
    osoba pelni funkcje publiczne itd.), a osoba nie pelni adnej funkcji
    publicznej o ktorej wie fotograf. Czy sa jakies przyklady takiej sytacji?
    Ktos sie procesowal? Spotkalem sie z interpretacja ze bedzie to naruszenie
    dobra, choc mnie osobiscie wydaje sie to dziwne. Jak moze czyjemus
    wizerunkowi zaszkodzic zdjecie ktorego nikt nie zobaczy (oprocz mnie, ale ja
    przecierz widzialem co fotografowalem).

    pzdr
    eFTe