  • 1. Data: 2006-01-18 07:31:18
    Temat: Ochrona danych osobowych
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@N...gazeta.pl>

    Hi!!!

    Media często podają informacje, w których osoby przedstawiane są jako
    Andrzej Z., Krzysztof K., itp. No i spoko. Ale co w sytuacji, gdy osoba ma
    unikalne imię, albo z kontekstu można latwo ją zidentyfikować? Czy nie jest
    to naruszenie ochrony danych osobowych?
    Tak się zacząlem nad tym zastanawiać po wczorajszych infomacjach o
    Krystianie B. - wszyscy w miasteczku, z którego pochodzi wiedzą o kim byla
    mowa...

    3mcie się
    --
    Waldemar Jakec Bulkowski

  • 2. Data: 2006-01-18 10:49:00
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dql6h8$9d8$2@atlantis.news.tpi.pl>, bartek wrote:

    > ale ja nie wiem. Moze gdybym sie wybral do tego miasteczka to bym sie
    > dowiedzial, ale to wymaga za duzo srodkow i trudu (a to wg. ustawy
    > wystarczy by danych nie chronic).

    A Przemysław W. syn prezydenta?:)

    Renata

  • 3. Data: 2006-01-18 10:49:59
    Od: bartek <b...@i...prv.pl.spamtrap>

    Waldemar Bulkowski wrote:

> [...]

    ale ja nie wiem. Moze gdybym sie wybral do tego miasteczka to bym sie
    dowiedzial, ale to wymaga za duzo srodkow i trudu (a to wg. ustawy

    pzodrawiam,
    bm.

  • 4. Data: 2006-01-18 11:01:05
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Waldemar Bulkowski napisał(a) :

> [...]
    > unikalne imię, albo z kontekstu można latwo ją zidentyfikować? Czy nie jest

    W opisanym przezemnie przypadku nazwisko jest raczej unikalne no
    i nick także. Nick wzięty z adresu emailowego.
    W pewnych przypadkach nawet email moze być daną osobową! W tym
    przypadku jest. Dowody?
    http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/1426/j/pl/
    "...jeżeli elementy treści adresu poczty elektronicznej pozwalają
    bez nadmiernych kosztów, czasu lub działań na ustalenie na ich
    podstawie tożsamości danej osoby, można uznać go za daną osobową."

    > Tak się zacząlem nad tym zastanawiać po wczorajszych infomacjach o
    > Krystianie B. - wszyscy w miasteczku, z którego pochodzi wiedzą o kim byla
    > mowa...

    Albo Sławomir W., syn prezydenta:-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 5. Data: 2006-01-18 12:16:05
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@g...pl>

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W opisanym przezemnie przypadku nazwisko jest raczej unikalne no
    > i nick także. Nick wzięty z adresu emailowego.
    > W pewnych przypadkach nawet email moze być daną osobową! W tym
    > przypadku jest. Dowody?

    Daną osobową jest wszystko co pozwala na zidentyfikowanie osoby. Jakiś
    maniak wyliczył, że takich danych jest ponad.... 100.000.

    3mcie się.
    --
    Waldemar Jakec Bulkowski

  • 6. Data: 2006-01-18 12:20:23
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@g...pl>

    bartek <b...@i...prv.pl.spamtrap> napisał(a):

    > ale ja nie wiem. Moze gdybym sie wybral do tego miasteczka to bym sie
    > dowiedzial, ale to wymaga za duzo srodkow i trudu (a to wg. ustawy
    > wystarczy by danych nie chronic).

    Żle rozumujesz... To, że dla Ciebie coś nie jest daną osobową nie znaczy, że
    dla kogoś innego również nie jest. Podejrzewam, że dla nikogo z nas DNA nie
    jest daną osobową. Ale dla wyspecjalizowanych labolatoriów jest. I tak jest
    ze wszystkim co odnosi się do konkretnej osoby.
    Gdyby myśleć tak jak Ty to... nic nie byłoby daną osobową, bo zawsze znadzie
    się ktoś, dla kogo ustalenie osoby na podstawie tych danych jest za
    trudne/zbyt drogie.

    3m się.

    --
    Waldemar Jakec Bulkowski

  • 7. Data: 2006-01-18 13:56:29
    Od: bartek <b...@i...prv.pl.spamtrap>

    Zbynek Ltd. wrote:

> [...]
    > bez nadmiernych kosztów, czasu lub działań na ustalenie na ich
    > podstawie tożsamości danej osoby, można uznać go za daną osobową."

    mhm. a ja mam gdzies w szufladzie pismo od giodo, ze ani e-mail, ani nr
    telefonu komorkowego nie sa danymi osobowymi podlegajacymi ochronie bo
    identyfikacja pociaga za soba nadmierne koszty i dzialania. Sami sie
    zdecydowac nie moga...

    --
    pzodrawiam,
    bm.

  • 8. Data: 2006-01-18 14:39:32
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 18 Jan 2006 12:20:23 +0000 (UTC),
    Waldemar Bulkowski <j...@g...pl> screamed:

    > Żle rozumujesz... To, że dla Ciebie coś nie jest daną osobową nie znaczy, że
    > dla kogoś innego również nie jest. Podejrzewam, że dla nikogo z nas DNA nie
    > jest daną osobową. Ale dla wyspecjalizowanych labolatoriów jest.

    W jaki sposób to wyspecjalizowane laboratorium posiadając próbkę DNA
    zidentyfikuje osobę, do której ta próbka należy? Się nie da.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 15:38:52 user up 10860 days, 3:33, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Bad command or file name. Go stand in the corner.

  • 9. Data: 2006-01-19 06:27:35
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@g...pl>

    Artur M. Piwko <p...@p...kielce.pl> napisał(a):

    > W jaki sposób to wyspecjalizowane laboratorium posiadając próbkę DNA
    > zidentyfikuje osobę, do której ta próbka należy? Się nie da.

    Może zły przykład podałem :) Ja tam się na tym DNA nie znam... No, ale jak
    labolatorium ma jakąś bazę porównanwczą, to chyba może ustalić tożsamość?
    Ale ogólnie chodziło mi o to, że to co dla jednych nie jest daną osobową dla
    innych może być jak najbardziej.

    3mcie się.
    --
    Waldek Jakec Bulkowski