  • 1. Data: 2004-04-14 07:44:46
    Temat: Ochrona danych osobowych
    Od: "Aleksander Adaszkiewicz" <a...@p...onet.pl>

    Zwracam się z prośbą o udzielenie mi odpowiedzi na poniższe pytanie. Jestem
    kierowcą samochodu. Uległem wypadkowi w pracy około roku temu. W chwili
    obecnej jestem po operacji i wróciłem do pracy. W związku z tym zostałem
    wysłany na badania kontrolne mające na celu sprawdzenie, czy mogę nadal
    pracować w swoim zawodzie. W trakcie badań zauważyłem, że pracodawca
    dostarczył do lekarza kopię zgłoszenia wypadku do ZUS, którą wcześniej
    wypisał mi lekarz prowadzący. Czy pracodawca miał prawo udostępnić dane o
    wypadku i dalszym leczeniu lekarzowi Medycyny Pracy ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

    Pozdrawiam
    Aleksander Adaszkiewisz

  • 2. Data: 2004-04-14 16:18:02
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych
    Od: "Robik" <r...@p...onet.pl>

    Lekarz Medycyny Pracy ma prawo otrzymać dane o wypadku oczywiście w zakresie
    niezbędnym do wydania przez niego opinii, a pracodawca ma obowiązek mu je
    przekazać. Ustawa o ochronie danych osobowych chroni nasze dane przed
    dostępem osób nieuprawnionych. W tym wypadku, a także w wielu innych
    pracodawca, organy administracji, organy państwowe mają prawo do
    przetwarzania takich informacji.

  • 3. Data: 2004-04-14 17:46:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Aleksander Adaszkiewicz" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c5iq7g$4jj$1@atlantis.news.tpi.pl...

    To zagadnienie nie ma nic wspólnego z ochroną danych osobowych. Tej ustawy
    nikt nie złamał, bo przecież i tak lekarz Twoje dane musi znać. Można by
    było ewentualnie zastanawiać się nad naruszeniem tajemnicy lekarskiej, ale
    ona obowiązuje lekarzy, a nie Twojego pracodawcę. Tak więc moim zdaniem
    nie ma żadnych przeciwwskazań, by pracodawca przekazał te dane lekarzowi.