  • 1. Data: 2005-01-10 01:14:04
    Temat: Re: Obowiązek alimentacyjny dziecka wobec rodzica
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:675c.000000c3.41e26289@newsgate.onet.pl...
    > Jeżeli nie spełnił się jako ojciec, to niech chociaż pod względem
    finansowym
    > wie, że udało mu się spłodzić dzieci.

    w druga strone tez to bezwzglednie dziala cobys o nim nie zapomnial :)

    Sandra

  • 2. Data: 2005-01-10 01:48:24
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Sytuacja wygląda tak: moi rodzice są rozwiedzeni. Generalnie ojca więcej nie
    było w naszym życiu niż był. Mieszkał osobno, jak już mieszkał z nami to
    powodowało to ciągłe awantury. Teraz jestem pełnoletni i mam swoją rodzinę.
    Ojciec płaci mi stosunkowo małą kwotę alimentów (250 zł) pomimo dosyć wysokich
    dochodów (jest lekarzem).
    Mam pytanie: czy mogę się jakoś zabezpieczyć na przyszłość, abym nie musiał
    płacić mu alimentów bądź opiekować się nim na starość ? Nie twierdzę, że nie
    będę tego robił z własnej woli, pomimo krzywd jakich doznałem od niego w życiu,
    ale nie chciałbym, aby on miał podstawy tego żądać.

    Pozdrawiam,
    Tomek.

  • 3. Data: 2005-01-10 03:53:13
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > Tak drastycznie: ja mu nie kazałem bić mojej mamy ani się wyprowadzić, a
    on mnie
    > o zdanie nie pytał czy może.

    szczerze wspolczuje ale to nie zwalnia od obowiazku... obojetnie jakie
    dowody przedstawisz, lozyl na Ciebie wiec takie mamy prawo i tu nie ma
    mozliwosci by sie od tego wybronic jesli zlozy taki pozew

    pozdrawiam
    Sandra

  • 4. Data: 2005-01-10 06:45:15
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:1a6e.00000e7a.41e1dee7@newsgate.onet.pl

> [...]
    > pełnoletni i mam swoją rodzinę. Ojciec płaci mi stosunkowo małą kwotę
    > alimentów (250 zł) pomimo dosyć wysokich dochodów (jest lekarzem).

    Hmm, a dlaczego on Ci cokolwiek płaci?

> [...]
    > twierdzę, że nie będę tego robił z własnej woli, pomimo krzywd jakich
    > doznałem od niego w życiu, ale nie chciałbym, aby on miał podstawy tego

    Nie możesz się zabezpieczyć. Dziwne jest to, że Ty
    teraz on niego coś tam bierzesz_brałeś i boisz, że
    może kiedyś trzeba będzie to "oddać".

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Rozłożenie dowolnego urządzenia na części jest proste,

  • 5. Data: 2005-01-10 07:13:48
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "miau" <k...@N...pl> napisał w wiadomości
    > I tu sie z Toba Sandro nie zgadzam.
    > Mysle, ze Tomek spokojnie sie wybroni, jesli kiedykolwiek bedzie mial do
    > czynienia z takim pozwem...

    mozesz sie nie zgadzac takie Twoje prawo ale ja wiem to na 100 % ze nie
    bedzie takiej mozliwosci nawet gdyby mialy byc to alimenty symboliczne to
    zasadzone beda a w tym przypaku jaki opisuje Tomek odpowiadam z cala
    pewnoscia , ze jesli dojdzie do takie pozwania to alimenty beda zasadzone
    obojetnie czy opiekowal sie nim ojciec osobiscie czy tez nie ...wyobraz
    sobie rodzicow pozbawionych wladzy , ktorzy nie mieli nawet kontaktu z
    dziecmi np. mieli ten kontak zakazany do osobistej stycznosci z maloletnim
    zobowiazani do alimentacji rowniez takie alimenty otrzymaja od dziecka tak
    wiec nawet pozbawienie wladzy nie wyklucza alimentacji miedzy krewnymi ...

    z calym szacunkiem
    Sandra

    Sandra

  • 6. Data: 2005-01-10 07:48:47
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > Ale fakt, ze ojciec nie mial mozliwosci kontaktu z dzieckiem - to nie jest
    > przeciez przeslanka do zasadzenia
    > alimentow od syna na rzecz ojca.

    oczywiscie ale to jest raczej logiczne, ze taki ktos nie bedzie skladal
    pozwu

    Ojciec musi sie znalezc np. w tzw.
    > "niedostatku".

    i owszem ale ma takie prawo bezwzgledu czy zle traktowal czy dobrze dziecko
    i matke
    > IMHO - fakt ten moze byc oczywiscie wziety pod

    zgadza sie ale jak Tomek wskazal w swoim poscie chodzilo mu glownie o to ,
    ze zle traktowal mame z tego powodu nie mozna rozstrzygac tej kwestii ...i
    mysle , ze to koniec tego postu:)
    teraz pewnie sie zrozumielismy :)

    pozdrawiam
    Sandra

  • 7. Data: 2005-01-10 11:10:01
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Hmm, a dlaczego on Ci cokolwiek płaci?

    Bo jestem studentem :-)

    > Nie możesz się zabezpieczyć. Dziwne jest to, że Ty
    > teraz on niego coś tam bierzesz_brałeś i boisz, że
    > może kiedyś trzeba będzie to "oddać".

    Jeżeli nie spełnił się jako ojciec, to niech chociaż pod względem finansowym
    wie, że udało mu się spłodzić dzieci. Bo żadnej innej pomocy nigdy od niego nie
    doświadczyłem. Wręcz przeciwnie.

  • 8. Data: 2005-01-10 12:24:18
    Od: "miau" <k...@N...pl>

> [...]

    musiał
    > płacić mu alimentów bądź opiekować się nim na starość ?

    Nie, nie mozesz sie zabezpieczyc.

    > Ojciec płaci mi stosunkowo małą kwotę alimentów (250 zł) pomimo dosyć
    wysokich
    > dochodów (jest lekarzem).

    Ale nikle sa szanse w przyszlosci, zeby ojciec znalazl sie w "niedostatku"
    (teraz dobra pensja, a pozniej wysoka emerytura) i Sad przyznal mu
    swiadczenie alim. od Ciebie.
    Def. osoby znajdujacej sie w niedostatku:
    - nie moze wlasnymi silami zaspokoic usprawiedliwionych potrzeb
    - nie posiada wlasnych srodkow w postaci wynagrodzenia za prace, emerytury
    czy renty
    - nie posiada dochodow z wlasnego majatku.

    --
    Pozdr
    miau

  • 9. Data: 2005-01-10 15:12:04