    From: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Obdukcje - parę pytań.
    Date: Sat, 09 Aug 2003 19:49:17 +0200

    Jakie jest prawne uzasadnienie tych zwykłych obdukcji.
    Nie chodzi mi o badania na zlecenie sądu, prokuratury, policji.
    Czy te zwykłe obdukcje nie są po prostu zmuszeniem ofiary (która nie
    jest oskarżycielem posiłkowym) do zbierania materiału dowodowego, co
    należy do prokuratury, policji.

    BTW.
    Czytałem kiedyś wydane w latach 1980 wspomnienia prokuratora, który
    opisywał sytuację z II poł. lat 1950 i lat 1960.
    Wtedy na wsiach zazwyczaj robiono tak, że po pobiciu czy nawet gwałcie
    (zwykle "zabawowym") szło się szybko po obdukcję.
    Potem dochodziło do negocjacji rodziny ofiary i sprawcy w sprawie
    "odszkodowania", a na milicję i do prokuratora szło się, gdy negocjacje
    zawiodły - obdukcja miała zabezpieczyć przed skutkami zaniku z upływem
    czasu śladów.