  • 31. Data: 2002-07-22 15:12:49
    Temat: Re: licencjat jakie to wyksztalcenie?
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    news:5db6.000012a2.3d3baad9@newsgate.onet.pl...

    > U z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U z 1009 r. Nr 65
    poz.
    > 385):
    > Art, 4 ust. 4: "Uczelnia ma prawo nadawania absolwentom tytułuw
    zawodowych:
    > magistra, lekarza, inżyniera, magistra inżyniera i innych określonych na
    > podstawie art. 149 ust.2"

    W Słowniku języka polskiego PWN nie występuje słowo licencjat, natomiast w
    encyklopedii pomieszanie ch... z palcem:

    LICENCJAT
    Nowa encyklopedia powszechna PWN (C) Wydawnictwo Naukowe PWN SA

    LICENCJAT [łac.], stopień nauk.; w wielu krajach, w tym także w Polsce,
    niższy od stopnia magistra, uzyskiwany po ukończeniu kolegium; w niektórych
    krajach rom. niższy od stopnia doktora, niższy lub równy stopniowi magistra,
    nadawany na niektórych wydziałach uniw. jeszcze przed ukończeniem studiów;
    na uczelniach kośc., gł. papieskich wydziałach teol., pośredni między
    stopniem magistra a doktora.

    NAUKOWE STOPNIE I NAUKOWY TYTUŁ.
    Nowa encyklopedia powszechna PWN (C) Wydawnictwo Naukowe PWN SA

    NAUKOWE STOPNIE I NAUKOWY TYTUŁ. Stopnie nauk. wywodzą się ze średniow.
    uniwersytetów; ich tradycyjną hierarchię tworzyły stopnie: bakałarza,
    magistra i doktora; także obecnie są nadawane w niektórych krajach (np. na
    uniw. anglosaskich jako: Bachelor, Master i Doctor); do ważniejszych
    zagranicznych stopni naukowych i tytułów naukowych należą ponadto w krajach
    romańskich licencié (licencjat) i agrégé oraz kandydat nauk i doktor nauk -
    w Rosji i niektórych innych krajach wsch. Europy.
    W Polsce stopniami naukowymi są: stopień ? doktora i doktora habilitowanego,
    przyznawane w określonych specjalnościach nauk.; tytułem naukowym zaś jest
    tytuł ? profesora, przyznawany w określonych dziedzinach lub dyscyplinach
    naukowych. Prawo nadawania stopni nauk. przyznaje prezes Rady Ministrów
    szkołom wyższym, placówkom nauk. PAN i innym instytucjom nauk.-badawczym;
    prawo nadawania tytułu nauk. przysługuje prezydentowi. Oprócz stopni i
    tytułu nauk. stosuje się następujące nazwy stanowisk naukowych: profesor
    zwyczajny, profesor nadzwyczajny, ? docent (obecnie nie powołuje się już na
    to stanowisko), ? adiunkt i ? asystent.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 32. Data: 2002-07-22 15:41:13
    Od: rk <r...@p...onet.pl>

    meffur <m...@g...pl> napisal:

    >A moze "przegialem" ?

    nie czepiaj sie slowek

    >Masz zastrzezenia do moich wspomnien?

    jesli matematyka w Twojej szkole sredniej skonczyla sie na
    rownaniu kwadratowym, to nie...

    >Czy zdolnosci czlowiek - doktora matematyki - do przeprowadzenia wykladu
    >z matematyki omawiajacej material szkoly sredniej w 4 godziny ?

    jw.

    Robert Kamiński
    r...@p...onet.pl

  • 33. Data: 2002-07-22 15:52:13
    Temat: OT Re: licencjat jakie to wyksztalcenie?
    Od: meffur <m...@g...pl>

    > nie czepiaj sie slowek

    A czego mam sie czepiac na grupie dyskucyjnej, jak nie tego co napisales
    ?

    > jesli matematyka w Twojej szkole sredniej skonczyla sie na
    > rownaniu kwadratowym, to nie...

    Mozesz mi powiedziec, w ktorej reformie oswiatowej, minimum programowe
    szkoly sredniej opieralo sie na tym co wlasnie napisales?
    Z rownaniami kwadratowimi zetknalem sie po raz pierwszy w klasie 6
    szkoly podstawowej, tak dla twojej informacji.

    Facet mial 4 tablice do wlasnej dyspozycji. W jednej rece krede, w
    drugiej gabke do scierania tego co napisal. Z obydwu korzystal. Szybki
    byl i zdolny.

  • 34. Data: 2002-07-22 17:24:24
    Od: "coolio " <c...@N...poczta.gazeta.pl>

    <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Raz jeszcze powtarzam: Mgr nie jest tytułem naukowym.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    guzik prawda :P
    jeszcze do ciebie nie dotarlo ze pocisnales kit ? czlowieku wprowadzasz tylko
    zamet, poczytaj troche bo przynosisz tylko wstyd wam "magistrom" ze to niby
    tylko wam sie nalezy prawo noszenia tytulu "wyzsze" a tu prosze taka wpadka...

    dla jasnosci magister to najnizszy tytul naukowy.

    pozdrawiam
    licencjat

  • 35. Data: 2002-07-22 18:02:00
    Od: "[ piotr sut ]" <u...@t...pl>

    Użytkownik "coolio " <c...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    | ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    | guzik prawda :P

    witam,

    USTAWA
    z dnia 12 września 1990 r.
    o tytule naukowym i stopniach naukowych.

    Rozdział 1
    Stopnie naukowe
    Art. 1. 1. Stopniami naukowymi są stopnie doktora i doktora habilitowanego
    określonej dziedziny nauki lub dziedziny sztuki w zakresie danej dyscypliny
    naukowej lub artystycznej.

    (...)

    Rozdział 2
    Tytuł naukowy
    Art. 23. 1. Tytułem naukowym jest tytuł profesora określonej dziedziny nauki
    albo określonej dziedziny sztuki.
    2. Przepis art. 1 ust. 2 stosuje się odpowiednio do tytułu naukowego.

    (...)

    pozdrowienia
    ->piotr

  • 36. Data: 2002-07-23 06:59:49
    Od: <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > licencjat
    >

    > Oj Coolio, Coolio, jak będziesz magistrem to może dowiesz się, że mgr nie
    jest tyt. naukowym (opisane we wczesniejszych wypowiedziach grupowiczów).
    Wystarczy uważniej czytać. I wcale nie pociskam kitu.
    A'propos wyższego: nic nie mówiłem, że licencjat to "niewyższy"

  • 37. Data: 2002-07-23 09:39:48
    Temat: Re: OT Re: licencjat jakie to wyksztalcenie?
    Od: rk <r...@p...onet.pl>

    meffur <m...@g...pl> napisal:

    >Mozesz mi powiedziec, w ktorej reformie oswiatowej, minimum programowe
    >szkoly sredniej opieralo sie na tym co wlasnie napisales?

    Tak się składa, że swego czasu prowadziłem wykłady z programowania
    w studium informatycznym, i coś o poziomie matematyki u absolwentów
    liceów i techników wiem, choć nie wykluczam, że nie do końca jest to winą
    "lekkości" programów nauczania...

    >Z rownaniami kwadratowimi zetknalem sie po raz pierwszy w klasie 6
    >szkoly podstawowej, tak dla twojej informacji.

    ja też, ale nie wiem czy dziś to jeszcze aktualne

    >Facet mial 4 tablice do wlasnej dyspozycji. W jednej rece krede, w
    >drugiej gabke do scierania tego co napisal. Z obydwu korzystal. Szybki
    >byl i zdolny.

    Napiszę tak: jeśli ten wykład z materiału szkoły średniej był na poziomie
    szkoły średniej, to ewentualnie mógłbym się zgodzić. U mnie na studiach
    materiał szkoły średniej (nie cały zresztą, bo część, rzecz jasna, została
    uznana za punkt wyjścia) przerabiany był przez jeden semestr, ale w
    zupełnie inny sposób, i naprawdę nie wiem jak możnaby to zmieścić w
    4 godziny.

    Robert Kamiński
    r...@p...onet.pl

  • 38. Data: 2002-07-24 14:26:37
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    g...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > zawodowych: magistra, lekarza, inżyniera, magistra inżyniera i innych
    > określonych na podstawie art. 149 ust.2"

    Poczytawszy ustawę o stopniach naukowych przyznaję rację i chylę czoła. Inna
    sprawa, że na studiach powtarzano nam, iż właśnie magister jest pierwszym
    stopniem naukowym w odróżnieniu od licencjata, będącego tytułem zawodowym
    nadawanym absolwentom wyższych studiów zawodowych. Ale ustawa jest ustawą.

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu