  • 1. Data: 2003-05-30 09:41:36
    Temat: OC w Warcie - potracenie za ubytek wartosci
    Od: mmajczak<...@...pl>

    Witam,
    Sprawca kolizji OC w Warcie. Ja, poszkodowany ubezpieczenie w PZU.
    Dostalem kosztorys z Warty na naprawe auta, z rubryka potracenia za:
    "Ubytek wartosci czesci zamiennych" i skasowali 31% kasy.

    Jezeli jestem poszkodowanym, a ubezpieczenie idzie z OC sprawcy,
    czy Warta moze cos takiego zrobic? Z tego co sie orientowalem to nie
    jest to zgodne z jakims prawem ubezpieczeniowym na podstawie
    ktorego firmy ubezpieczeniowe dzialaja?

    Czy ktos moze cos wiecej na ten temat powiedziec?

    pozdrawiam
    m.majczak

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-05-30 11:54:52
    Temat: Re: OC w Warcie - potracenie za ubytek wartosci
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > ktorego firmy ubezpieczeniowe dzialaja?
    >
    > Czy ktos moze cos wiecej na ten temat powiedziec?

    Już kiedyś o tym pisałam - ale powtórzę ;-)

    WARTA nie ma prawa podczas likwidacji szkody z OC do potrącania jakichkolwiek
    kwot tytułem amortyzacji. Niestety - to, że "nie ma prawa" nie oznacza, że tak
    nie robi - a wręcz odwrotnie: jest to stała praktyka tego TU.
    To, co możesz zrobić, to najpier napisać odwołanie do Warty żądając wypłaty
    pozostałej części odszkodowania wraz z odsetkami za zwłokę w terminie np. 7 dni
    od daty otrzymania pisma pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania
    sądowego.
    Jak znam życie (i Wartę....), to oni tego odwołania nie uwzględnią. Wtedy
    pozostaje Ci skierowanie sprawy do Sądu. Możesz złożyc pozew o wydanie nakazu
    zapłaty w postępowaniu upominawczym (w Łodzi to chwyta) bądź "zwykły" pozew.
    A przed sądem musisz się nastawić na walkę z radcą prawnym Warty - który
    zazwyczaj doskonale wie, że nie mają racji ale i tak stara się jak może ;-))))
    W skrócie - wygląda to jak wyżej. W mniejszym skrócie - do wyroku trwa od 6 do
    12 misięcy :-(.
    Ja na Twpoim miejscu rozważyłabym też mozliwość skorzystania z pomocy adwokata
    lub radcy - szukając kancelarii która nie bierze kosztów z góry - a umawia się
    na wynagrodzenie "procentowe" od uzyskanego odszkodowania.

    Monika

  • 3. Data: 2003-05-30 12:42:24
    Od: w...@p...onet.pl

    ja zkolei mialem podobna sytuacje (topic jakby kolizja...pytanie w archiwum)
    samochod mam ubezpieczony w allianz - sprawca kolizji w warcie
    wczoraj pojechalem zglosic do allianz szkode (oczywiscie chce zrobic naprawe ze
    swojego ac, a ubezpieczyciel pozniej wyciagnie kase od warty - regres)
    w kazdym razie zostalem najpierw poinformowany, iz allianz rowniez ma problemy
    z odzyskiwaniem pieniedzy i w takim przypadku jak moj, bardzo mozliwe jest, iz
    warta nie zwroci allianz calosci sumy potrzebnej na naprawe, ato z kolei
    powoduje, ze na moim koncie (mimo, ze to nie ja bylem winny kolizji) w
    ubezpieczalni bede mial szkode
    troche mnie to zdziwilo, bo w takim razie okazuje sie, iz w ogole mam nieduze
    szanse na "przywrocenie auta do stanu sprzed", a nawet jesli, to ze swojego ac -
    czyli wyjdzie na to, ze to ja jestem winien...oczywiscie co za tym idzie trace
    znizki itd. itd.
    przeciez to sie w glowie nie miesci ;)

    po dluzszej rozmowie z obslugujacym mnie dziewczeciem oraz jej telefonie do
    biura zarzadu allianz okazalo sie, iz ww. zarzad jakis czas temu juz
    postanowil , iz wszystkie niedoplaty ze strony warty w moim i podobnych
    przypadkach zostana pokryte przez allianz, a z kolei ten ostatni bedzie te
    kwoty egzekwowal po swojemu (pewnie chodzi o droge sadowa)

    i dobrze, ze tak sie okazalo, bo juz prawie "wyszedlem tam z siebie i stanalem
    obok" ;)
    innymi slowy - chyba lepiej przesiasc sie na rower, tylko nie za drogi ;)

    pozdrawiam
    d.

  • 4. Data: 2003-06-01 17:17:08
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    Użytkownik "mmajczak" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dostalem kosztorys z Warty na naprawe auta, z rubryka potracenia za:
    > "Ubytek wartosci czesci zamiennych" i skasowali 31% kasy.

    Wazne jest co kryje sie pod ta rubryka .. moze jest to np opona czy inna
    czesc ktora sie zuzywa, w takim przypadku to chyba normalne ze nie dostajesz
    calosci pieniazkow za czesc ktora zuzywa sie w normalnej exploatacji

    pozdr.

    ps.. pamietaj ze kosztorys to jeszcze nie wyplata i jesli bierzesz pieniazki
    z kasy na podstawie "kosztorysu" to pamietaj ze wszystkie ceny to ceny netto
    . warto zapytac tez czy jesli przedstawisz rach. za naprawe to wtedy tez
    potracaja te 31% czy nie..