  • 1. Data: 2002-02-04 07:22:41
    Temat: OC samochodu a art 115 KC
    Od: "Adam Guzik" <a...@u...no.edu.spam.pl>

    Witam,
    Jak to bedzie:
    OC samochodu konczy sie w sobotę, wg art 115 KC mam prawo zaplacic nastepny
    odcinek OC w poniedzialek. Ale co sie stanie jak w niedziele gliniarstwo
    mnie dorwie? Mam wazne OC czy nie?
    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2002-02-04 08:45:59
    Temat: Re: OC samochodu a art 115 KC
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 4 Feb 2002, Adam Guzik wrote:

    > OC samochodu konczy sie w sobotę, wg art 115 KC mam prawo zaplacic nastepny
    > odcinek OC w poniedzialek. Ale co sie stanie jak w niedziele gliniarstwo
    > mnie dorwie? Mam wazne OC czy nie?

    A co pisze w tym artykule? Koniec terminu do dokonania czynności... skoro
    możesz zapłacić do końca poniedziałku, to w niedzielę termin jeszcze nie
    upłynął, ergo twoje ubezpieczenie jest ważne.

    Oczywiście art. 115 jest przepisem dyspozytywnym i twój ZU może sobie w
    umowie tę kwestię uregulować inaczej.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-02-04 09:08:26
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    Sam odpowiedziałeś sobie na pytanie. Skoro OC kończy się w sobotę, a nie w
    niedzielę, to do soboty włącznie winieneś opłacić kolejny odcinek. Ponadto
    zwróć uwagę na art. 110 kc w myśl, którego przepis art. 115 kc i inne
    stosuje się jedynie gdy sposobu obliczenia terminu nie określono inaczej.

  • 4. Data: 2002-02-04 13:07:55
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Buker" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > zwróć uwagę na art. 110 kc w myśl, którego przepis art. 115 kc i inne
    > stosuje się jedynie gdy sposobu obliczenia terminu nie określono inaczej.

    Mysle, ze to zalezy od tego, czy to "oplata ubezpienczenia, czy tez drugiej
    raty ubezpieczenia"

    Boguslaw