  • 1. Data: 2005-02-26 11:55:31
    Temat: Nowe prawo telekomunikacyjne a prawa konsumenta - zmiana stawki VAT na internet
    Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>

    Witam

    Z tego co wyczytałem:
    http://www.urtip.gov.pl/urtip/a/tekst.jsp?place=urti
    p_ln_sg_lewa&news_cat_id=16&news_id=886
    wynika, że mogę wypowiedzieć umowę tzw lojalnościową z TPSA na łącze stałe typu
    DSL bez konsekwencji? Jeśli tak to w jakim terminie to muszę zrobić? Do tej pory
    nie płaciłem VATu mimo iż to łącze było wzięte na firmę - czy też ten przepis
    tyczy się tylko odbiorców indywidualnych (osób prywatnych)?

    Pzdr
    CIT

  • 2. Data: 2005-02-27 12:11:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Centrum IT napisał(a):
> [...]
    > zrobić? Do tej pory nie płaciłem VATu mimo iż to łącze było wzięte na
    > firmę - czy też ten przepis tyczy się tylko odbiorców indywidualnych

    Dotyczy podwyzki cen, niezależnie od odbiorcy. ALe zanim złozysz
    wypowiedzenie, zapoznaj się z art. 61 ust. 5 i 6 oraz z art. 56 ust 6
    Prawa telekomunikacyjnego.

    M.

  • 3. Data: 2005-02-27 12:33:45
    Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>

    > Dotyczy podwyzki cen, niezależnie od odbiorcy. ALe zanim złozysz
    > wypowiedzenie, zapoznaj się z art. 61 ust. 5 i 6 oraz z art. 56 ust 6 Prawa
    > telekomunikacyjnego.

    Nie mam tego pod ręką niestety - czy mogę prosić o dwa zdania co jeat w tych
    artykółach?

    Pzdr
    CIT

  • 4. Data: 2005-02-27 12:56:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Centrum IT napisał(a):

    > Nie mam tego pod ręką niestety - czy mogę prosić o dwa zdania co jeat w
    > tych artykółach?

    Art. 61.5. W razie podwyższenia cen usług telekomunikacyjnych dostawca
    publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany, z
    wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego, do powiadomienia:

    1) o tym abonentów na piśmie;

    2) innych niż abonenci użytkowników poprzez podanie tego do publicznej
    wiadomości.

    6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5 pkt 1, abonent powinien zostać
    poinformowany także o prawie wypowiedzenia umowy z powodu braku
    akceptacji podwyższenia cen, a także o tym, że w razie skorzystania z
    tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie
    przysługuje roszczenie odszkodowawcze, z zastrzeżeniem art. 57 ust. 6.

    Art. 57.6. W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do sieci,
    związanego z ulgą przyznaną abonentowi, roszczenie z tytułu
    jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług
    z winy abonenta przed upływem terminu ustalonego w umowie nie może
    przekroczyć określonej w umowie równowartości ulgi przyznanej abonentowi.

    M.

  • 5. Data: 2005-02-27 16:25:55
    Od: poreba <d...@p...com>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> popełnił 27 lut 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:cvsg9l$iot$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Art. 57.6. W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług ...
    Op_erator przyznał ulgę Xzł związaną z umową ab_onentowi.
    Gdy umowa ta zostaje rozwiązana z winy AB-ta (przez OPa lub AB-ta).
    OP może się domagać od AB-ta "kary". "Kara" nie może być wyższa niż Xzł.
    Czy tak?

    > Art. 61.5. W razie podwyższenia cen usług ...
    OP musi poinformować AB-tów w określonym terminie o podwyżce,
    i o prawie do rozwiązania umowy bez "kar". Rozwiązanie umowy bez "kary"
    nie dotyczy umowy "z ulgą".
    Czy tak?

    To o co te całe zamieszanie z +) na pmt i zmianą regulaminu?
    Czy PT inaczej traktuje podwyżki i zmiany regulaminu? Może cytata?

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2005-02-27 19:13:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    poreba napisał(a):

    > To o co te całe zamieszanie z +) na pmt i zmianą regulaminu?
    > Czy PT inaczej traktuje podwyżki i zmiany regulaminu? Może cytata?

    Tak. Zmiana regulaminu to zmiana warunków świadczenia usług i w takim
    przypadku operatorowi nie przysługuje ŻADNE odszkodowanie. Zmiana ceny
    powoduje możliwość rozwiązania w ew. zwrotem wspomnianej przez Ciebie
    ulgi. Ani w jednym ani w drugim przypadku nie przysługuje coś, co
    najczęściej nazywa się karą umowną.

    M.

  • 7. Data: 2005-02-28 16:36:55
    Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>

    Czyli mówiąc "po chłopsku" w przypadku rozwiązania takiej umowy promocyjnej w
    której dostałem ulgę - musze ją zwrócić??

    Pzdr
    CIT