  • 41. Data: 2013-04-25 06:59:04
    Temat: Re: Nowa ustawa śmieciowa i kilka pytań.
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-24 22:09, Shrek pisze:

    > Możesz mi powiedzić co mi grozi jak podam do urzędu jako członek zarządu
    > nieprawdziwe dane (a napewno będą nieprawdziwe)?

    Nie wiem co grozi. U mnie robi się tak, jak to opisałem i jest to ok wg
    opinii lic. zarządcy ze sporym doświadczeniem i jego prawnika. Podajesz
    w dobrej wierze na podstawie dokumentu z podpisem.
    > Naprawdę chyba się z interesu wypiszę - za duże ryzyko, żeby się za
    > darmo podkładać.
    Nie przesadzaj. W Bolandii jest parę tysięcy wspólnot i jakoś sobie
    radzą. Zajrzyj na wspolnota.net

    Wypisać, to musiałbyś się z tego "państwa", bo podobnych numerów jak z
    tą ustawą śmieciową (czyli ustawą nadającą się do śmietnika) jest wiele,
    a będzie jeszcze więcej.

    Niby nieduże ryzyko, ale kto pięć lat temu spodziewał
    > się, że poczta będzie po domach łazić i telewizorów szukać? Skończy się
    > ima kasa to się każdego źródełka złapią:(
    A chodzą? Widziałeś? Z nakazem rewizji lub policjantem?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 42. Data: 2013-04-25 09:25:38
    Od: n...@t...net.pl

    Wszyscy się koncentrują na sortowaniu
    (co wg mnie nie ulega żadnej dyskusji)...

    ...A NIE NA STAWCE OD OSOBY!!!

    Policzmy - Łódź ok. 900tyś osoób * 12.7 = 11,5 mln zł miesięcznie!!!

    Czy to tyle naprawdę musi kosztować?
    Czy ktoś z kimś będzie się dzielił tą kasą?

    Mnie to wyraźnie śmierdzi.

    Andrzej.

  • 43. Data: 2013-04-25 09:36:31
    Od: marsel <marcin@pl>

> [...]
    >
    > Czy to tyle naprawdę musi kosztować?
    > Czy ktoś z kimś będzie się dzielił tą kasą?

    Co proponujesz?

  • 44. Data: 2013-04-25 09:41:30
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.04.2013 n...@t...net.pl <n...@t...net.pl> napisał/a:

    > ...A NIE NA STAWCE OD OSOBY!!!

    Stawka "od osoby" rzekomo miała eliminować przypadki wywozu
    śmieci do lasu (bo skoro płacisz tyle samo tak czy tak,
    to co za różnica co ze śmieciami zrobisz).

    Oczywiście rozwiązanie jest socjalistyczne- wystarczyłoby
    np. za zaśmiecanie lasu walić 10 000 zł grzywny- wtedy
    nawet jak prawdopodobieństwo złapania wynosiło 5% to i tak
    by się nie opłacało.

    Tutaj dojdzie jednak problem monopolu- gmina może dyktować
    stawki i warunki jakie chce, nie możesz wybrać sobie
    odbiorcy śmieci jak dotychczasowy Ci nie pasuje- oraz gratis
    problemy z pojemnikami/workami, udowadnianiem segregowania,
    liczeniem mieszkańców (najem) itp. itd.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 45. Data: 2013-04-25 09:44:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-04-23 18:56, Maruda pisze:

    > ... MSZ rozsądne rozwiązanie byłoby tylko takie, że kupuje/pobiera się
    > worki oznaczone numerem seryjnym, a odbiorca odpadów "zalicza" worki
    > sczytując kod paskowy i obciążając za każdy worek wytwórcę odpadów.
    >
    > Tylko jak to rozwiązać w przypadku bloków wielorodzinnych? Musiałyby być
    > małe worki, jednodobowe...

    Worki ścisłego zarachowania? No, no... Coraz ciekawiej.

    A co było złe w obecnym systemie? Podobno teraz mają zatrudnić 20 tys
    dodatkowych urzędników do obsługi tych śmieci. I to nie po to, żeby
    pracowali na wysypiskach.

    Obecny system był dobry i tani. Nowy jest drogi i niepotrzebnie
    skomplikowany. Tak to się kończy, jak urzędnicy biorą się za optymalizację.

    --
    MN

  • 46. Data: 2013-04-25 09:48:33
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 25 kwietnia 2013 09:36:31 UTC+2 użytkownik marsel napisał:

    > Co proponujesz?

    Publikowanie kosztów przetwarzania śmieci - na bieżąco na www!

    Andrzej.

  • 47. Data: 2013-04-25 09:48:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-04-24 14:13, Michal pisze:

    > Mam poważne obawy, przynajmniej gdy mówimy o budynkach wielorodzinnych,
    > lub opisywanych przez Ciebie punktach ogólnie dostępnych. Moje
    > obserwacje wskazują, że zawsze w pojemniku np. na butelki znajdziesię
    > trochę zupełnie innych śmieci. Nie ma sposobu by to upilnować. Trzeba
    > więc założyć, że śmieci muszą i tak być wtórnie sortowane. Mniejszym
    > nakładem pracy, ale jednak. Trzeba zapewnić ludzi i infrastrukturę. Może
    > więc nie bawić się w wątpliwej skuteczności segregację u źródła, a
    > postawić na sortownie profesjonalne.

    Prawda. Kazanie ludziom sortować śmieci w malutkich mieszkankach - to
    bzdura. Mam zrobić sortownię w przedpokoju? To nie jest trywialny
    problem. Śmieci śmierdzą i w ogóle. Nawet te posortowane. Mam może myć
    słoiki i puszki po konserwach? A może kupić jakieś zgniatarki do
    butelek? I co jeszcze? I w dodatku ostatecznie mam płacić 50% więcej niż
    teraz... Cudnie.

    --
    MN

  • 48. Data: 2013-04-25 09:48:37
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-25 09:25, n...@t...net.pl pisze:
> [...]
    >
    > Czy to tyle naprawdę musi kosztować?
    > Czy ktoś z kimś będzie się dzielił tą kasą?

    Cóż - śmieci śmierdzą, zwłaszcza organiczne :)

    Ależ oczywiście!
    Nie ma sensu patrzeć na całkowitą kwotę (ile by było do podziału w takim
    Meksyku, gdyby tam naszą demokrację zaprowadzić...)

    Wystarczy popatrzeć na stawki dotychczasowe i przyszłe. Pisałem o tym.
    W Katowicach:
    dotychczas: 6,5/os/m
    od lipca:
    sortowane: 14
    niesortowane: 20 zł/os/m

    Oczywiście śmieci będą trafiać na to samo wysypisko.

    A więc w skali kraju do rozkradzenia jest 400mln pln licząc z grubsza.
    Nie liczę łapówek za przetargi na pojemniki.

    Przekręt dekady?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 49. Data: 2013-04-25 09:50:24
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.04.2013 Marcin N <m...@o...pl> napisał/a:

    > skomplikowany. Tak to się kończy, jak urzędnicy biorą się za optymalizację.

    Bo tu chodzi o optymalizację przepływów pieniężnych.
    Do właściwych kieszeni.

  • 50. Data: 2013-04-25 09:54:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-04-25 09:50, Dominik & Co pisze:

    > Bo tu chodzi o optymalizację przepływów pieniężnych.
    > Do właściwych kieszeni.

    Mam nadzieję, że wyborcy podziękują za to władzy przy wyborach.

    --
    MN