  • 1. Data: 2006-08-06 19:16:57
    Temat: Notarialna umowa przdwstępna kupna/sprzedaży mieszkania
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Witam,

    Mam właśnie w ręku umowę przedwstępną, w której jest zapis, że kupujący
    i sprzedający zostali poinformowanii o możliwości podpisania notarialnej
    umowy przedwstępnej, ale rezygnują z tego.
    Czy rezygnując wiele tracą? Czy na podstawiae nienotarialnej umowy można
    w miarę skutecznie dochodzić swoich praw? I drugie pytanie ile kosztuje
    podpisanie notarialne umowy przedwstępnej?

    Z góry dziękuję,
    Maciek

  • 2. Data: 2006-08-06 19:24:44
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Mam właśnie w ręku umowę przedwstępną, w której jest zapis, że kupujący
    > i sprzedający zostali poinformowanii o możliwości podpisania notarialnej
    > umowy przedwstępnej, ale rezygnują z tego.

    To makulatura ... w ogole to niezły kawał taka umowa :)))

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-08-06 19:25:50
    Od: maciek <m...@s...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > To makulatura ... w ogole to niezły kawał taka umowa :)))

    Znaczy taka nienotarialna? Nie podpiswywać pod żadnym pozorem?

  • 4. Data: 2006-08-06 19:30:02
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Znaczy taka nienotarialna? Nie podpiswywać pod żadnym pozorem?

    Nieruchomosci tylko notarialnie ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2006-08-06 21:14:33
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    KrzysiekPP napisał(a):
    > Nieruchomosci tylko notarialnie ...
    Przy umowie przedwstepnej? A co sie traci, jesli taka umowa bedzie nie
    bedzie umowa notarialna? Bo ihmo poza wieksza gwarancja dla kupujacego,
    ze sprzedajacy podpisze z nim umowe kupna-sprzedarzy, to nic innego mi
    nie przychodzi do glowy
    --
    badzio

  • 6. Data: 2006-08-07 02:01:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    maciek wrote:

    > Czy rezygnując wiele tracą?

    W przypadku nieruchomości, jeśli umowa przedwstępna jest notarialna,
    sprzedający nie ma możliwości wycofania się z umowy bez zgody kupującego
    - kupujący może zapłacić i poprzez sąd wymusić wydanie nie nieruchomości
    za ustaloną cenę. I właściwie vice versa, choć wiele sensu by to raczej
    nie miało - chyba że ktoś zośliwy i znudzony ;)

    Jeśli umowa przedwstępna nie ma formy notarialnej, obowiązują
    standardowe zasady dotyczące zadatku - albo przepada, albo trzeba
    podwójnie zwracać (w zależności od tego, kto nawalił). Ale zmusić do
    wydania nieruchomości (legalnie) nie można.

    > Czy na podstawiae nienotarialnej umowy można
    > w miarę skutecznie dochodzić swoich praw?

    Na podstawie każdej umowy można dochodzić swoich praw, ale w zależności
    od umowy są one różne ;)

  • 7. Data: 2006-08-07 02:02:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Nieruchomosci tylko notarialnie ...

    Krzysiu... Ty weź przestań zamęt i panikę siać.

  • 8. Data: 2006-08-07 06:41:59
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Krzysiu... Ty weź przestań zamęt i panikę siać.

    To są bardzo dobre rady a nie zamęt i panika :))))))

    --
    Krzysiek, Krakow