  • 1. Data: 2004-02-24 15:39:47
    Temat: Nizsza kwota bazowa
    Od: "Piotrek" <m...@r...pl>

    Przed chwila dowiedzialem sie ( z dziennika TV) ze od marca
    2004r bedzie obowiazywala nizsza kwota bazowa przy
    obliczaniu emerytury.(plan Hauznera) A ona ma najwiekszy wplyw na
    wielkosc emerytury. Przechodze na emeryture w przyszlym roku
    22.02.2005. i tu 2 pytania:

    1) Czy moge zlozyc do konca lutego jakies dokumenty w ZUS
    aby "otworzyli" moja teczke i wtedy bym sie "zalapal "
    na stare korzystniejsze warunki. Moze jest jeszcze jakas
    inna furtka?

    2) Ile mniej wiecej moge stracic przy nowym systemie naliczania
    emerytur w zalozeniu ze wedlug starego wyliczenia dostal bym
    1000zl (45 lat pracy w jednym zakladzie + 7 lat 1/2 etatu.

    ps: chyba dzis nie bende mogl spac spokojnie.
    I pomyslec ; tyle lat uczciwie ciezko pracowalem a teraz ktos mi
    czesc moich pieniedzy "legalnie" odbierze. Chyba jednak
    nie warto bylo..........

  • 2. Data: 2004-02-25 10:36:30
    Temat: Re: Nizsza kwota bazowa
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Piotrek" <m...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aby "otworzyli" moja teczke i wtedy bym sie "zalapal "
    > na stare korzystniejsze warunki. Moze jest jeszcze jakas

    Jeżeli osiągnąłbyś wiek emerytalny lub uprawnienia do wcześniejszej
    emerytury w tym miesiącu, to "załapałbyś" się na dotychczasowe warunki.
    Jeżeli wiek emerytalny osiągniesz dopiero 22.02.2005 r., to nic nie da
    wcześniejsze złożenie wniosku o emeryturę.

    > 2) Ile mniej wiecej moge stracic przy nowym systemie naliczania
    > emerytur w zalozeniu ze wedlug starego wyliczenia dostal bym
    > 1000zl (45 lat pracy w jednym zakladzie + 7 lat 1/2 etatu.

    Emerytura obliczona według nowej kwoty bazowej będzie mniejsza o niecałe
    18 zł (ok. 17,90 zł).
    Obliczenia przy założeniu: 45 lat okresów składkowych, wskaźnik
    wysokości podstawy wymiaru 50,75%

    > ps: chyba dzis nie bende mogl spac spokojnie.
    > I pomyslec ; tyle lat uczciwie ciezko pracowalem a teraz ktos mi
    > czesc moich pieniedzy "legalnie" odbierze. Chyba jednak
    > nie warto bylo..........

    Nie zamartwiaj się takim drobiazgiem, a może w przyszłym roku też będzie
    waloryzacja i kwota bazowa wzrośnie od 01.03.2005 r., a Ty złożysz
    wniosek o emeryturę dopiero od 01.03.2005 r. , a nie od 22.02.2005 r.

    Zdrowie jest ważniejsze niż zmniejszenie emerytury o niecałe 18 zł
    miesięcznie.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-02-25 18:51:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, waczek wrote:
    [...]
    >+ Zdrowie jest ważniejsze niż zmniejszenie emerytury o niecałe 18 zł
    >+ miesięcznie.

    Prawda. Aczkolwiek za 20 lat uzbiera się tego ponad 4000 zł...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-02-25 22:01:15
    Od: "Piotrek" <m...@r...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >+ miesięcznie.

    Prawda. Aczkolwiek za 20 lat uzbiera się tego ponad 4000 zł...

    Wielkie dzieki za odpowiedzi.
    Az sie lepiej poczulem (psychicznie , bo fizycznie to mi wlasciwie
    nic nie dolega)
    Piotrek / r...@m...pl