  • 1. Data: 2006-09-01 17:44:48
    Temat: Nieznajomosc prawa
    Od: "toto39" <t...@o...pl>

    Nieznajomosc prawa szkodzi, ale kiedy mozna zaslonic sie nieznajomoscia prawa?

  • 2. Data: 2006-09-02 07:02:53
    Temat: Re: Nieznajomosc prawa
    Od: "Zbig.T" <t...@i...pl>

    Praktycznie nie masz możliwości "zasłonić się niznajomością prawa".
    Pzdr
    http://www.polbox.com/q/queck/Prawo%20karne%20intern
    et.htm

  • 3. Data: 2006-09-02 10:46:38
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Zbig.T" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Praktycznie nie masz możliwości "zasłonić się niznajomością prawa".
    > Pzdr
    > http://www.polbox.com/q/queck/Prawo%20karne%20intern
    et.htm

    Wydaje mi sie, ze w drobniejszych sprawach moze probowac powolac sie na ten
    przepis np. cudzoziemiec - gdy w jego kraju i wielu innych "normalnych"
    krajach zachowanie takie nie jest penalizowane. Np. jesli pojedziesz do
    jakiegos niewyznaniowego kraju, z pozoru normalnego kraju - a okaze sie, ze
    jest karane np. cudzolostwo w godz. 22-6. :) - jesli bedzie tam obowiazywal
    podobny przepis , co do nieznajokmosci prawa, jak w naszym kk, to mozesz sie
    na niego powolac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-09-02 13:30:27
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Praktycznie nie masz mo?liwo?ci "zas?oniae si? niznajomo?ci? prawa".
    > Pzdr
    > http://www.polbox.com/q/queck/Prawo%20karne%20intern
    et.htm
    Najlepiej to by było zaskarzyc Państwo Polskie, do Trybunału w Strasburgu,
    o zbyt duza liczbe przepisów, które w praktyce uniemożliwiaja normalne
    życie bez ich złamania.
    Jako ciekawostke podam iz przed przystapieniem do UE sejm wyprodukował
    tyle ustaw iż żeby by na bieżąco to trzeba by było przez rok codziennie
    czytac ok 50 stron przepisów.

    leon
    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka

  • 5. Data: 2006-09-02 13:44:44
    Od: "SKy" <s...@o...pl>

    z tego co mi wiadomo to - w przypadku drobnych spraw celnych, w przypadku gdy
    przepisy te czesto się zmieniają / ale tylko w niektorych przypadkach /
    nieznajomosc przepisów jest traktowana jako kontratyp

    pozdrawiam

    --
    sky
    gg:2475019

  • 6. Data: 2006-09-04 17:16:23
    Od: "toto39" <t...@o...pl>

    > Praktycznie nie masz możliwości "zasłonić się niznajomością prawa".
    > Pzdr
    > http://www.polbox.com/q/queck/Prawo%20karne%20intern
    et.htm

    Sprawa nie dotyczy prawa karnego i czynu zabronionego, lecz prawa pracy i
    wniosku o przywrócenie terminu do żądania odszkodowania. Spóźniłem się miesiąc
    czasu, w tym czasie pracodawca 4 razy wydawał mi świadectwo pracy, przez co nie
    mogłem od razu zarejestrować się w UP i otrzymać zasiłku dla bezrobotnych,
    byłem bez środków do życia.
    Pracodawca argumentuje tak:
    (264 §2 kp)
    "Wniosek powoda o przywrócenie terminu do żądania odszkodowania nie zasługuje
    na uwzględnienie a to z uwagi na fakt, że powód nie może zasłaniać się
    nieznajomością prawa oraz działaniem bez adwokata czy też radcy prawnego bowiem
    z tego co jest wiadome pozwanej spółce powód zasięga stałych porad prawnych od
    innych uprawnionych organów np. PIP."

    Dzięki za zainteresowanie tematem i komentarze :)