  • 1. Data: 2003-08-08 19:09:12
    Temat: Niezapłacony projekt witryny - jak zebrać dowody?
    Od: "Pracus" <m...@w...pl>

    Witam!

    Opiszę sprawę w skrócie:
    - złożyłem firmie ofertę wykonania (modernizacji) witryny
    internetowej,
    - mam wypracowany taki system pracy, że dopiero po tym,
    gdy klient zaakceptuje projekt, podpisujemy umowę (o dzieło)
    i rozliczamy się, niemniej kwotę, jaką życzę sobie za
    wykonaną pracę podaję z góry,
    - "klient" ofertę przyjął, witryna została wykonana, przyjęta
    i umieszczona pod jego adresem www, czego sam sobie zażyczył,
    - kiedy przyszło do rozliczeń, "klient" odmówił zapłaty
    ustalonej kwoty; mniejsza o jego argumenty, bo to stek
    inwektyw (człowiek nie ma najmniejszego pojęcia o rzeczach,
    na temat których się wypowiada, ale ma taką przypadłość, że
    uwielbia oceniać coś jako poziom poniżej krytyki); na
    koniec rozmowy stwierdził, że nie zapłaci i żebym spier***.

    Fakt faktem, że nie podpisał umowy, którą mu przesłałem
    (najpierw elektronicznie, później pocztą tradycyjną) po
    wykonaniu pracy i umieszczeniu witryny w internecie.

    Niemniej strony są mojego autorstwa (w kodzie widnieje moje
    nazwisko jako nazwisko autora), a są wykorzystywane przez
    rzeczonego "klienta" bezprawnie pod jego adresem.

    Całkiem możliwe, że człowiek ten w nabliższym czasie usunie
    moją pracę, przez co stracę dowód na złamanie praw
    autorskich. Dlatego chciałbym uzyskać w miarę wnikliwą
    odpowiedź, jak zabezpieczyć ten dowód, póki jeszcze jest
    w sieci? Czy należy zapisać kopię strony notarialnie?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję!
    Pracus

  • 2. Data: 2003-08-09 07:31:37
    Od: "Damian Zsyberii" <p...@o...pl>

    Witam.

    Jeżeli wiesz na czyim serwerze umieszczona jest witryna, możesz zgłosić się
    do jego administratora z prośbą o np. zablokowanie dostępu przez FTP w
    związku z tą sprawą. Firma nie usunie tej strony i będzie też czas na
    posunięcia prawne. Ja bym tak zrobił.

    Pozdrawiam
    Damian...

  • 3. Data: 2003-08-09 07:37:27
    Od: "Pracus" <m...@w...pl>

    IMHO to nie jest rozwiązanie.
    Firma świadcząca hosting temu człowiekowi jest mała i
    prawdopodobnie będzie jej zależeć bardziej na kliencie
    niż mieszaniu się w sprawy sądowe.

    Poza tym, w międzyczasie człowiek, o którym mówię
    mógłby zmienić delegację domeny.

    Wolę zebrać dowody na dzień dzisiejszy.

    Pozdrawiam i ciągle liczę na pomoc!

  • 4. Data: 2003-08-09 07:56:50
    Od: "Damian Zsyberii" <p...@o...pl>

> [...]
    > prawdopodobnie będzie jej zależeć bardziej na kliencie
    > niż mieszaniu się w sprawy sądowe.
    >
    > Poza tym, w międzyczasie człowiek, o którym mówię

    Hmm... strzeba próbować czego się da. Sam kiedyś zrobiłem dla pewnej małej
    firmy stronę, której nie przyjęli. Ale z racji, że zajmowałem się hostingiem
    doprowadziłem do jej zniesławienia. Wiem. To nie jest sposób ponieważ i tak
    nie miałem żadnych kożyści. Ale zauważyłem, że niektóre portale tworzą kopie
    zapasowe stron. Nie wiem czy ma to znaczenie, ale to jedyny pomyśł jaki mi
    przyszedł w tej chwili do głowy.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-08-09 08:10:57
    Od: "Pracus" <m...@w...pl>

    Tak, rozesłałem już prośby o scache'owanie tej strony.
    Niemniej wolałbym mieć to w klarownie prawnej formie
    udokumentowane.

    Nie chcę pisać do firmy, która świadczy mu hosting
    właśnie ze względu na to, że mogłoby to przyspieszyć
    jego reakcję (witryny używa już dłuższy czas, jednak
    przestraszony mógłby natychmiast ją usunąć).

    Pozdrawiam,
    Pracuś

  • 6. Data: 2003-08-09 23:35:13
    Od: "Falot" <f...@d...op.pl>

    Zobacz, czy witryna została już scache'owana na http://www.archive.org/
    Tam robią się kopie rozmaitych witryn z całego świata.

  • 7. Data: 2003-08-10 06:26:14
    Od: "Pracus" <m...@w...pl>

    > Zobacz, czy witryna została już scache'owana na
    > http://www.archive.org/
    > Tam robią się kopie rozmaitych witryn z całego świata.

    Niestety nie...

    Pozdrawiam!
    Pracuś